Enklere å velge riktig eiendomsmegler

Det viktigste kriteriet ved valg av megler er anbefalinger fra venner og kjente. Nå kan boligselgere sjekke referansene til eiendomsmeglerne gjennom tjenesten www.visomharsolgt.no.

Å selge hjemmet sitt er en stor og viktig beslutning. EiendomsMegler 1 har laget tjenesten visomharsolgt.no for å skape trygghet i boligsalget for forbrukerne.

- I stedet for å prøve og overbevise markedet om at vi er det beste valget, har vi tilrettelagt for at boligselgerne kan snakke med tidligere kunder uten at megleren vet hva som blir sagt.  Dialogen mellom forbrukerne er privat, og slik kan de få gode tips fra andre som har vært i en lignende situasjon tidligere, helt uten innblanding fra megler, sier Kristin Amundsen, administrerende direktør i EiendomsMegler 1 Nord-Norge.

1700 referanser over hele landet – og det øker hver dag
I løpet av få uker har allerede 1700 personer lagt seg opp som referanse. De får ikke betalt for å være der, og de behøver ikke være fornøyd med oss. Vi styrer ikke hvem som ønsker å være med – eneste betingelsen er at de har solgt en bolig gjennom oss det siste året.

- Dette en positiv og åpen tjeneste for alle. Det er klart dette er risikabelt, men vi mener det er viktig å være transparente. Vi jobber hardt for at kundene skal være fornøyde med den jobben vi gjør i hvert eneste boligsalg, sier Amundsen.

Hvordan fungerer tjenesten?
Tjenesten er tilgjengelig på visomharsolgt.no.

• Første gang bruker besøker siden, blir vedkommende forklart konseptet gjennom en introduksjonsfilm
  • Brukeren kan velge å gå videre med eller uten Facebook-innlogging
  • Bruker kan deretter søke etter relevante referanser og meglere basert på geografi (postnummer)
  • Bruker man Facebook-innlogging, får man også opp venner som har solgt i det området som man har valgt
  • Dialogen mellom bruker og referanse er ikke åpen for andre. Megler kan ikke se hva som blir skrevet.

Tromsø, 01.12.2014

Kontaktpersoner
Kristin Amundsen, adm.dir. i EiendomsMegler 1 Nord-Norge, Tromsø, tlf 908 91 844
Daniel Adamsen, fagansvarlig EiendomsMegler 1 Nord-Norge i Alta, tlf 950 26 764
Frode Hansen, daglig leder i EiendomsMegler 1 Nord-Norge i Bodø, tlf 977 91 503
Runar Bjørkelund, daglig leder i EiendomsMegler 1 Nord-Norge Harstad, tlf 928 06 276

Fakta om EiendomsMegler 1:
EiendomsMegler 1-alliansen er Norges største megler innenfor områdene bolig, fritidseiendom, prosjekteiendom og næringseiendom.