Liv Bortne Ulriksen tilsatt som konsernsjef i SpareBank 1 Nord-Norge

Liv Bortne Ulriksen har i dag takket ja til stillingen som konsernsjef i SpareBank 1 Nord-Norge.

Ulriksen har vært konstituert i stillingen som konsernsjef siden 25. februar i år. Hun har 12 års erfaring fra SpareBank 1 Nord-Norge, og har vært konserndirektør for kreditt og risikostyring før hun ble konstituert som konsernsjef. Ulriksen er utdannet fiskerikandidat med hovedfag i økonomi, og har tidligere jobbet i Fokus Bank/Danske Bank og har ledererfaring fra Fiskeriforskning og Nofima

Styreleder Karl Eirik Schjøtt-Pedersen er svært fornøyd med valget:

SpareBank 1 Nord-Norge har stått i flere stormer på en gang i den perioden Liv har ledet skuta. Blant annet har hun håndtert avtalen om nytt banksamarbeid på Helgeland, og hun har ledet konsernet i en særdeles tøff koronakrise. Måten hun har løst oppgavene på har overbevist oss om at hun er den beste kandidaten til å løfte konsernet videre, sier han.

Den nye konsernsjefen ser frem til fortsettelsen.

Å levere på de finansielle målene som til enhver tid gjelder vil selvsagt være en prioritet. Samtidig er jeg opptatt av å fortsette å bygge stein på stein. Konsernets kurs er stø og vi har en sterk posisjon i Nord-Norge. Jeg vil arbeide hardt for at vi skal fortsette den fine veksten vi har hatt de senere årene, sier Ulriksen.

Styreleder Karl Eirik Schjøtt-Pedersen, tel 916 21 215

Konsernsjef Liv Bortne Ulriksen, tel 957 31 130