Nå kan du sjekke saldo med fingeren

Har du en nyere iPhone kan du fra i dag identifisere deg med fingeravtrykk når du logger inn i den nye mobilbanken til SpareBank 1 Nord-Norge.

- De nordnorske bankkundene ønsker å gjøre bankting på en enkel måte. Derfor gjør vi det nå enda enklere å få oversikt over økonomien på mobilen. Med den nye mobilbanken til SpareBank 1 Nord-Norge kan du logge inn med fingeren når du skal sjekke saldo på kontoen, sier kommunikasjonssjef Geir Håvard Hanssen i SpareBank 1 Nord-Norge.

67 prosent av bankkundene til SpareBank 1 Nord-Norge bruker banken på mobiltelefonen. Nå gjør ny teknologi det mulig å overføre mellom egne konti, samt få oversikt over forbruk, lønn og sparing uten å ta i bruk kodebrikken eller BankID. For å kunne benytte denne tjenesten må du ha en mobiltelefon som kan lese fingeravtrykk. I den nye mobilbanken kan denne skanneren benyttes til innlogging.

- Du må identifisere deg med BankID når du første gang tar i bruk innlogging ved bruk av fingeravtrykk. Deretter har du full oversikt over økonomien din bare ved bruk av «fingeren», sier Hanssen.

Få bruker BankID på mobilen
Fortsatt må du bruke BankID for å betale regninger fra mobilen. Her er BankID på mobilen et langt enklere alternativ enn den tradisjonelle kodebrikken, men få har tatt i bruk denne funksjonaliteten.

- Med BankID på mobilen kan du betale regningene på mobil eller PC uten å hente frem kodebrikken. Kun 12 prosent av bankkundene våre benytter seg av denne teknologien. Mens vi venter på en løsning for betaling med fingavtrykk, er dette et godt alternativ som flere bør ta i bruk, sier Hanssen.

Den nye mobilbanken er nå tilgjengelig for iPhone og Android.

Kontaktinformasjon:
Kommunikasjonssjef Geir Håvard Hanssen, mobil 950 52 001.