Ny nettbank gir bedre oversikt

SpareBank 1 Nord-Norge lanserer denne uken en ny nettbank for bankkunder i Nord-Norge. Den nye nettbanken gir langt bedre oversikt over hva folk bruker pengene sine til.

- Med den nye nettbanken tilbyr vi markedets beste selvbetjente nettbankløsninger for privatpersoner og bedrifter på pc, nettbrett og smarttelefon, sier Geir Håvard Hanssen, kommunikasjonssjef i SpareBank 1 Nord-Norge.

Den største endringen i den nye nettbanken er tjenesten Min oversikt. Denne gjør det enkelt å ha oversikt over forbruket et helt år tilbake i tid. I følge Hanssen er dette et nyttig verktøy for de som ønsker å holde oversikt over hva de bruker penger på hver måned.

- Den nye funksjonen i nettbanken gjør det enkelt å få kontroll på egen økonomi og gjennom dette redusere forbruk og legge tilside penger til sparing. For mange er det de store utgiftene til hus og bil som gjør størst innhugg i familiens økonomi, men mange kan også spare betydelige beløp gjennom en hel måned om de klarer å redusere småkjøp som ikke alltid er like nødvendig, sier Hanssen.

Lanseringen av tjenesten Min oversikt i den nye nettbanken føyer seg inn i rekken av flere selvbetjente nyheter for nordnorske bankkunder. Nylig lanserte SpareBank 1 Nord-Norge som første bank i landet en egen mobilbank for bedrifter. Det vil også  komme flere nye funksjoner i nettbanken i tiden fremover.

- SpareBank 1 Nord-Norge har gjennom det siste året lansert en rekke innovative løsninger for både bedrifter og personkunder hvor vi er med på å sette standarden for selvbetjening innenfor banksektoren. SpareBank 1 Nord-Norge er ikke først ute med tjenesten Min oversikt, men dette er en løsning som vi svært gjerne ønsker å tilby også bankkundene i vår landsdel. De første tilbakemeldingene er også svært positive, sier Hanssen.

Kontaktperson:
Kommunikasjonssjef Geir Håvard Hanssen, mobil 950 52 001