Petter Høiseth blir ny konsernsjef i SpareBank 1 Nord-Norge

Petter Høiseth har takket ja til å bli ny å bli ny konsernsjef i SpareBank 1 Nord-Norge, og vil tiltre stillingen 15. mars 2019.

Høiseth, som er utdannet jurist fra Universitet i Tromsø, kommer fra stillingen som konserndirektør for konsernutvikling i samme konsern.

- Styret har gjort en nøye vurdering av kandidatene og kommet til at Petter Høiseth var det beste valget. Høiseth har lang erfaring fra konsernet, og har jobbet tett med både styret og med konsernsjefen som nå går av. Han har vært sentral i utarbeidelsen av konsernets strategi og i utviklingen av konsernets kultur. Med Høiseth sikrer vi at den støe kursen fortsetter, og vi sikrer en videre utvikling av konsernet i tråd med strategien vår. Han tar over et konsern der kulturen er sterk, strategien tydelig og kursen er stø. Jeg er helt trygg på at den positive utviklingen vil fortsette under Høiseths ledelse, sier styreleder Karl Eirik Schjøtt-Pedersen.

• Karl Eirik Schjøtt-Pedersen, styreleder telefon 916 21 215
  • Stein Vidar Loftås, kommunikasjonssjef telefon 951 26 576