Rana Kommune velger SpareBank 1 Nord-Norge

Rana Kommune har valgt å inngå ny hovedbankavtale med SpareBank 1 Nord-Norge. -Vi er veldig glade for at Rana Kommune har valgt oss som sin nye hovedbank, sier Stig-Joar Olsen, banksjef for bedriftsmarkedsavdelingen i SpareBank 1 Nord-Norge på Helgeland.

Totalt var fire banker med i anbudskonkurransen der SpareBank 1 Nord-Norge kom ut som foretrukket leverandør.

-Offentlig sektor er et viktig satsningsområde for oss, og vi har over tid bygd solid kompetanse på dette. Med Rana Kommune er SpareBank 1 Nord-Norge nå hovedbank for 60 av landsdelens kommuner, samt alle tre fylkeskommunene og Helse Nord, sier Stig-Joar Olsen.

Som landsdelens tredje største kommune er Rana Kommune et viktig tilskudd til bankens portefølje innen offentlig sektor.

-SpareBank 1 Nord-Norge ekspanderer som kjent på Helgeland, og det at Rana Kommune velger oss som leverandør setter vi stor pris på, sier regiondirektør Hanne Nordgaard i SpareBank 1 Nord-Norge. Hun understreker at kommuner har relativt omfattende og komplekse behov og at man her nyter godt av de erfaringene som banken har bygd seg opp over lang tid.

-Avtalen innebærer også tilførsel av systemer og rutiner, aktiv oppfølging og rådgivning, forklarer Nordgaard.

I tillegg til Rana, har SpareBank 1 Nord-Norge hittil i år, vunnet anbudskonkurransene i Alstahaug, Vestvågøy og Sør-Varanger.

Spørsmål kan rettes til regiondirektør Hanne Nordgaard på telefon 48111876 eller banksjef Stig-Joar Olsen på telefon 90916726.

Om SpareBank 1 Nord-Norge
SpareBank 1 Nord-Norge er en ledende leverandør av finansielle tjenester og produkter til person- og bedriftsmarkedet og offentlig sektor i landsdelen. Banken har en samlet kundebase på ca. 245 000 personkunder, ca. 40 500 bedriftskunder inklusiv offentlig sektor, lag og foreninger, og omlag 100 000 forsikringskunder. Banken er representert gjennom 81 kontorer i Finnmark, Troms, Nordland og på Svalbard. SpareBank 1 Nord-Norge har et eget representasjonskontor i Murmansk (Russland), og er medeier i den russiske banken Bank Tavrichesky OJSC som har hovedkontor i St. Petersburg (Russland).