Skal vinne kampen om LO-kundene

Rekordlave renter og hard kamp om kundene preger bankmarkedet.  SpareBank 1 Nord-Norge spisser nå tilbudet til unge LO-medlemmer for å vinne kampen om LO-kundene.

– Vi tilbyr nå unge LO-medlemmer en av markedets aller beste priser på boliglån for unge. Vi skal vinne kampen om LO-medlemmene, sier Jan-Frode Janson, konsernsjef i SpareBank 1 Nord-Norge.

Landsdelsbanken presenterer i dag en ny og forbedret samarbeidsavtale med LO. Det gjør at SpareBank 1 Nord-Norge kan tilby svært gunstige betingelser på lån og forsikring til unge LO-medlemmer. Unge LO-medlemmer vil nå få en rentefordel på 0,20 prosentpoeng på sine boliglån, og får dermed SpareBank 1 Nord-Norges aller beste boliglånsrente på 2,45 prosent.

SpareBank 1-bankene har valgt å ha én stor samarbeidspartner, som organiserer mer enn 900 000 norske arbeidstakere. Vi er en bank for vanlige folk, og da er Norges største lønnstakerorganisasjon en naturlig og viktig samarbeidspartner for oss, sier Janson.

Den nye avtalen gir unge LO-medlemmer følgende fordelene:

• LO-medlemmer under 34 år får en rentefordel på 0,20 prosentpoeng på boliglån for unge. I tillegg tilbyr vi halv pris på etableringsgebyret.
  • SpareBank 1 lanserer et eget depositumslån for unge. Medlemmer i LO-forbund får en rentefordel på 2 prosentpoeng på ordinær rente for depositumslån.
  • Medlemmer i LO-forbund får 0,25 prosentpoeng høyere rente enn resten av markedet på BSU-kontoen.

- Gjennom samarbeidet med SpareBank 1-bankene har LO-medlemmer en allianse av dyktige rådgivere i ryggen og tilgang til et av landets beste tilbud på bank og forsikringsprodukter. Vi håper dette gir trygghet for unge LO-medlemmer som skal inn i boligmarkedet, sier Janson.

Nye unge LO-kunder får den nye prisen på ung boliglån (fra 2,45) fra i dag, mens renteendringen for eksisterende LO-kunder trer i kraft i uke 34. Det jobbes nå med å få på plass en avtale for øvrige LO-medlemmer også. Den skal etter planen være klar i løpet av høsten.

Jan-Frode Janson, konsernsjef, telefon 909 75 183
Geir Håvard Hanssen, kommunikasjonssjef, 950 52 001

Pressebilder av Jan-Frode Janson: