SpareBank 1 Nord-Norge bedrer tilgangen på kontanter (pressemelding)

SpareBank 1 Nord-Norge har bestemt seg for å bedre tilgangen på kontanter ved enkelte av bankens filialer i Sør-Troms og Vesterålen. Dette gjelder filialene Hamnvik, Evenskjer, Borkenes, Lødingen, Bø, og Melbu.

Banken la tidligere i år om rutinene for kontanthåndtering ved flere av våre filialer. Det har i ettertid kommet ønsker fra kundene om å få tilgang til kontanter over kasse. SpareBank 1 Nord-Norge ser det som positivt at lokalsamfunn engasjerer seg så sterkt for lokalbanken. Banken har derfor bestemt seg for å etterkomme kundenes ønsker. Nå blir det mulig å ta ut kontanter over kasse i en periode på to timer hver dag.

Endringen vil trå i kraft så snart som mulig på de ulike stedene. Hver enkelt filial vil fastsette konkret tidspunkt lokalt og informere sine kunder om dette.

SpareBank 1 Nord-Norge mener dette vil være en god løsning for våre kunder og ser fram til økt aktivitet i bankens filialer, noe som vil være en forutsetning for å kunne opprettholde et godt lokalt tilbud i en tid med sterk konkurranse.

Eventuelle spørsmål rettes til undertegnede på telefon 908 42 552.

Harstad, 14. november 2007
SpareBank 1 Nord-Norge