SpareBank 1 Nord-Norge fornyer samarbeidsavtalen med Trænafestivalen i fem nye år

SpareBank 1 Nord-Norge har vært en av Trænafestivalens hovedsamarbeidspartnere de siste tre årene. Partene har nå inngått en ny avtale for fem nye år utfra et felles ønske om å skape bedre forutsetninger for det kulturelle mangfold, og bidra til å gjøre Træna og Helgeland til en attraktiv og levende region for formidling, og opplevelse av musikk med høy kvalitet.

- Trænafestivalen har etablert seg som en av Norges mest eksotiske og eksklusive musikkfestivaler både for tilreisende til regionen og de som bor i landsdelen. Festivalen er også et naturlig høydepunkt om sommeren for bankens kunder og medarbeidere, sier banksjef Ingrid Walnum ved SpareBank 1 Nord-Norges kontor på Nesna.

- Vi er svært glade for at vi skal samarbeide med SpareBank 1 Nord-Norge de neste fem årene. Banken har kunder og kontorer spredt over hele landsdelen, dette gir oss mange spennende muligheter i forhold til markedsføring av festivalen til nye målgrupper, sier Anita Overelv, festivalsjef i Trænafestivalen.

- Kulturnæringen vil spille en større rolle i nyskapende og bærekraftig samfunnsutvikling i årene fremover og festivalnæringen skaper store ringvirkninger for våre lokalsamfunn, sier Ingrid Walnum. Trænafestivalen er et godt eksempel på at det er mulig å skape et unikt kulturarrangement i et av landets minste kommuner, beliggende 30 nautiske mil ute i havgapet. Folket som bor på Træna og de frivillige på festivalen skal derfor ha all ære for at de gir oss fantastiske kulturopplevelser i majestetiske naturomgivelser, fortsetter Ingrid Walnum.

- Våre to organisasjoner har sammenfallende verdier ved at vi tilbakefører deler av vårt overskudd til samfunnsnyttige formål i våre lokalsamfunn, sier Anita Overelv. Vi merker oss også at SpareBank 1 Nord-Norge har et stort hjerte for kulturlivet på Helgeland, og det betyr mye for oss at de støtter vårt arbeid i å videreutvikle Trænafestivalen i tiden fremover, sier Anita Overelv.

Eventuelle spørsmål kan stilles til kommunikasjonssjef i SpareBank 1 Nord-Norge, Vidar Korsberg Dalsbø, på telefon 993 80 389, banksjef Ingrid Walnum på telefon 901 79 893, eller festivalsjef Anita Overelv på telefon 481 89 490.

Tromsø/Nesna, 22. juni 2010
SpareBank 1 Nord-Norge