SpareBank 1 Nord-Norge gir 1.500.000,- kroner til Nordreisa kommune.

SpareBank 1 Nord-Norge har tildelt kr. 1.500.000,- fra bankens gavefond til Nordreisa kommune i forbindelse med bygging av Halti II. "Tildelingen til Nordreisa kommune vil stimulere til at planene med bygging av en regional møteplass og formidlingsarena for natur, kultur, kunnskap og næringsutvikling i Nord-Troms kan realiseres" uttaler banksjef Håvard Moldjord ved SpareBank 1 Nord-Norges kontor på Storslett.

Nærings- og samfunnslivet i Nord-Norge gjennomgår store endringer viser de siste års konjunkturbarometre. Nordnorske steder må være målbevisste i utviklingen av stedets kvaliteter, et godt eksempel på dette er Nordreisa kommune gjennom etableringen og videreutviklingen av Halti.

"En realisering av Halti - fullt utbygd - er et stort og viktig løft for Nordreisa kommune og hele Nord-Tromsregionen. Dette er en bevisst og fremtidsrettet satsning på en utvikling der identitet, tilhørighet og fremtidstro er forankret i vår egenartede natur og kultur", sier ordfører i Nordreisa kommune John Karlsen"

Dette er SpareBank 1 Nord-Norges gavefond
  • Fond til formål innen kunnskap og forskning, kultur og tiltak rettet mot barn og ungdom
  • Fondet har per i dag en kapitalbase på ca. 147 millioner kroner
  • Sparebankloven gir sparebankene anledning til å avsette inntil 25 prosent av årsoverskuddet til gaver til allmennyttige formål. SpareBank 1 Nord-Norge avsatte 104 millioner kroner for 2006
  • Gavefondet er en viktig del av SpareBank 1 Nord-Norges samfunnsengasjement og skal bidra til vekst, utvikling og bolyst i landsdelen

Om SpareBank 1 Nord-Norge
SpareBank 1 Nord-Norge er en ledende leverandør av finansielle tjenester og produkter til person- og bedriftsmarkedet og offentlig sektor i landsdelen. Banken har en samlet kundebase på ca. 245 000 personkunder, ca. 40 500 bedriftskunder inklusiv offentlig sektor, lag og foreninger, og omlag 98 000 forsikringskunder. Banken er representert gjennom 83 kontorer i Finnmark, Troms, Nordland og på Svalbard.

For ytterligere informasjon kontakt banksjef Håvard Moldjord på telefon 922 00 004 eller seniorrådgiver for gavefond og sponsing Reidun Lunndal på telefon 900 92 969.

Tromsø, 22. juni 2007
for SpareBank 1 Nord-Norge