SpareBank 1 Nord-Norge søker ny regiondirektør i Hålogaland

I løpet av første halvår 2014 går regiondirektør Kåre A. Markussen i SpareBank 1 Nord-Norge av med pensjon. Nå søker banken etter ny leder for en av landsdelenes mest spennende regioner.

Regiondirektør Kåre A. Markussen går av med pensjon etter 14 år som direktør for SpareBank 1 Nord-Norge i Hålogalandsregionen. Markussen leder et mannskap på 90 ansatte og ser klare muligheter i regionen for sin etterfølger.

- Region Hålogaland er den mest befolkningstette regionen i Nord-Norge. Her er alle bransjer representert og vi har større byer og tettsteder enn det vi har i landsdelen generelt. Med de positive utsiktene for Nord-Norge ligger det godt til rette for en ny regiondirektør som ønsker å bidra til å utvikle regionen og landsdelen, sier Markussen.

Konsernsjef Jan-Frode Janson tror det blir krevende å finne en god erstatter til Kåre A. Markussen. Han har likevel tro på at det er mulig å få på plass en ny regiondirektør som kan videreføre det gode arbeidet som er gjort i Hålogaland.

- Det blir utfordrende å erstatte en bauta som Kåre. Han har gjort et solid stykke arbeid for SpareBank 1 Nord-Norge over mange år. Vi vil derfor søke bredt for å finne den beste kandidaten til denne stillingen. Regiondirektøren er en del av konsernledelsen i SNN, sier Janson.

SpareBank 1 Nord-Norge er til stede på 16 steder i Sør-Troms og Nordre Nordland. Banken har i 2013 gjort organisatoriske endringer som tydeliggjør den regionale profilen og som sikrer kortreiste beslutninger for kundene i landsdelenes egen bank. Konsernsjefen har høye forventninger til den nye regiondirektøren i Hålogaland.

- SpareBank 1 Nord-Norge vurderer Hålogaland som en av landsdelens mest spennende områder, og vi har høye ambisjoner for den videre utviklingen i denne delen av Nord-Norge.  Vi søker derfor etter en erfaren leder som blir motivert av å jobbe i landsdelens egen bank og som vil gjøre en jobb for Nord-Norge, sier Janson.

Kåre A. Markussen, Regiondirektør, SpareBank 1 Nord-Norge, mobil: 908 42 552
Jan-Frode Janson, Konsernsjef, SpareBank 1 Nord-Norge, mobil: 909 75 183