SpareBank 1 Nord-Norges Næringspris 2008 (pressemelding)

SpareBank 1 Nord-Norge har i dag delt ut sin næringspris på til sammen 300 000 kroner. Prisen fordeler seg i år på en førstepris og to andrepriser til:

1. pris på kr 200 000,- går til Kraemer Maritime AS, Tromsø, Troms
2. pris på kr 50 000,- går til Kystkultursenteret på Lovund AS, Nordland
2. pris på kr 50 000,- går til Berlevåg Krabbefiske AS, Berlevåg, Finnmark

SpareBank 1 Nord-Norges Næringsfond har som formål å fremme utviklingen av næringslivet i Nord-Norge. Dette skjer ved å støtte tiltak som stimulerer og styrker innovasjon og nyskapning i eksisterende eller tilknyttede næringsvirksomhet eller videreutvikler eksisterende virksomhet.

I dette ligger at støtte også kan gis til mindre foretak som er hjørnesteinsbedrifter i lokalsamfunnet, og som anses avgjørende for vekst og bosetting i kommunen. Fortrinnsberettiget er små og mellomstore bedrifter, inkludert enkeltmannsbedrifter.
SpareBank 1 Nord-Norges Næringsfond har siden 2001 delt ut priser til 20 nordnorske bedrifter med til sammen kr. 2,3 millioner.

Til årets pris kom det inn 143 søkere.

Mer utfyllende informasjon om prisvinnerne følger vedlagt.

Prisene ble delt ut tirsdag 4. mars under Næringslivsdagene i Tromsø. Prisen til Kystkultursenter på Lovund utdeles på Lovund. Spørsmål om næringsprisen rettes til Ole Jørgen Ørjavik i SpareBank 1 Nord-Norge, telefon 959 24 470.

Om SpareBank 1 Nord-Norge
SpareBank 1 Nord-Norge er en ledende leverandør av finansielle tjenester og produkter til person- og bedriftsmarkedet og offentlig sektor i landsdelen. Banken har en samlet kundebase på ca. 245 000 personkunder, ca. 40 500 bedriftskunder inklusiv offentlig sektor, lag og foreninger, og omlag 98 000 forsikringskunder. Banken er representert gjennom 81 kontorer i Finnmark, Troms, Nordland og på Svalbard, samt et eget representasjonskontor i Murmansk, Russland.

Tromsø, 4. mars 2008
for SpareBank 1 Nord-Norge