Erling Øverland konstituert konserndirektør økonomi og finans i SpareBank 1 SR-Bank

Report this content

Erling Øverland, 56 år, er konstituert som konserndirektør økonomi og finans, CFO i SpareBank 1 SR-Bank, for inntil 1 år. Øverland overtar etter Lisbet K. Nærø, som fra 12. januar skal lede BNbank ASA, tidligere Glitnir Bank ASA.

Erling Øverland er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole. Han har erfaring fra ulike lederstillinger i StatoilHydro ASA fra 1984 til 2008. Han har blant annet vært administrerende direktør for Statoil Norge AS. Øverland har også ledet forretningsområdet Foredling og Markedsføring, samt hatt stillingen som direktør økonomi og finans (CFO) i Statoil konsernet. Øverland var konstituert konsernsjef i Statoil ASA fra mars til august 2004. Fra 2004 til 2008 var han president i Næringslivets Hovedorganisasjon (NHO).

Erling Øverland tiltrer stillingen 12. januar 2009.

Erling Øverland, som er fast medlem av styret i SpareBank 1 SR-Bank, vil fra samme tidspunkt fratre sitt styreverv.

Stavanger 9. januar 2009

Eventuelle spørsmål rettes til adm. direktør Terje Vareberg, telefon 911 00448, Erling Øverland, telefon 915 56542 eller konserndirektør kommunikasjon Thor-Christian Haugland, telefon  480 31633.