SpareBank 1 SR-Bank, markedets mest fleksible lån til 2,75%

Flexilån fra 2,75% nominell rente
Fra 28. april setter SpareBank 1 SR-Bank utlånsrenten på Flexilån ned med 0,25%, til 2,75% nominell rente. For eksisterende lån vil endringen være gjeldende fra 15. mai. I løpet av de siste månedene har banken opplevd en økning på hele 30% for Flexilån. Denne type lån baserer seg på en kundestyrt prosess der kunden selv er sin egen "Banksjef". Som følge av at kunden selv tar del i prosessen, noe som betyr lavere kostnader for banken, overføres gevinsten til kunden gjennom en betydelig lavere rente. Flexilån tilbys kunder med god betjeningsevne og som har sikkerhet innenfor 60% av verditakst.

Full finansiering av bolig til førstegangsetablerere fra 2,85% nominell rente Et sterkt press i boligmarkedet skaper større utfordringer for førstegangsetablerere, når de skal skaffe seg egen bolig. Som følge av dette reduserer banken renten på lån til kunder som omfattes av kundeprogrammet På Egne Ben med 0,15% til 2,85% nominell rente. Samtidig endrer banken sine krav til egenkapital. Kunder med god betjeningsevne kan nå få 100% finansiering til samme betingelser. Endringen vil være gjeldende fra samme tidspunkt som for Flexilån. Parallelt med denne endringen vil banken om kort tid lansere en mulighet for rentesikring tilrettelagt for kunder med behov for forutsigbarhet. Det innebærer at kunden får en garanti for at den flytende renten i en avtalt periode, ikke vil overstige en kontraktsfestet maksimalrente.

Ordinære boliglån innenfor 60% fra 2,85% nominell rente SpareBank 1 SR-Bank er boliglånsbanken i Rogaland og på sikt er målet å oppnå en tilsvarende posisjon i Agder. Dette forutsetter at vi vi over tid tilbyr lån til konkurransedyktige priser. Som en følge av dette gjennomfører banken en rentereduksjon på ordinære boliglån innenfor 60% av verditakst, med 0,15% til 2,85% nominell rente med virkning fra 28.april. For eksisterende lån vil endringen tre i kraft 15. mai.

For alle lån gjelder oppgitte priser uavhengig av lånets størrelse.

Stavanger 27. april 2005

For ytterligere informasjon kan direktør Personkundemarked Rolf Aarsheim) kontaktes på telefon 908 26542
eller direktør for Informasjon og Samfunnskontakt på telefon 48031633