SpareBank 1 SR-Bank ASA (SRBANK); Positivt resultatvarsel

SpareBank 1 Gruppen AS har meddelt sine eiere at foreløpig resultatet for andre kvartal 2019 er betydelig bedre enn forventet, blant annet som følge av en engangseffekt i selskapet SpareBank 1 Forsikring AS.

Samlet resultat for kontrollerende interessers andel i SpareBank 1 Gruppen AS utgjør 954 millioner kroner for andre kvartal.

SpareBank 1 SR-Banks andel av dette resultatet utgjør 186 millioner kroner og vil bli resultatført i andre kvartal 2019.

Ytterligere detaljer vil bli formidlet og kommentert i forbindelse med fremleggelse av konsernets halvårsresultat 8. august.

Stavanger, 11. juli 2019

Inge Reinertsen, konserndirektør for økonomi og finans, telefon 909 95 033.
Stian Helgøy, direktør IR, telefon 906 52 173.
Thor-Christian Haugland, konserndirektør kommunikasjon, telefon 480 31633