SpareBank 1 SR-Bank endrer renten på boliglån og innskudd

For å redusere prispresset i norsk økonomi, satte Norges Bank igjen opp styringsrenten torsdag, til 3 prosent. SpareBank 1 SR-Bank hever renten på boliglån med inntil 0,25 prosentpoeng og innskudd med inntil 0,35 prosentpoeng.

– Norges Bank setter opp styringsrenten for å begrense inflasjonen. Det skal bidra til mer stabile priser og økt forutsigbarhet, som er viktig for at økonomien skal fungere godt. Stabil, lav inflasjon er en viktig forutsetning for både folk og bedrifters mulighet til å planlegge fremover. Vi ber kunder som ønsker rådgivning rundt egen økonomi i forbindelse med økte kostnader om å ta kontakt med oss, sier Roger Lund Antonesen, konserndirektør for privatmarked.

De nye betingelsene blir gjort gjeldende fra 28. mars for nye lån, og fra 9. mai for eksisterende lån. Alle boliglånskunder vil få informasjon i nettbank eller brev i posten om hvordan renteendringen påvirker dem.

Stavanger, 27. mars 2023.

Roger Lund Antonesen, konserndirektør personmarked, telefon 976 61 221
Øyvind Knoph Askeland, kommunikasjonsdirektør, telefon 922 32 639

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12.