SpareBank 1 SR-Bank setter ned renten

SpareBank 1 SR-Bank har i løpet av en uke satt ned renten på boliglån og innskudd med inntil 1,8 prosentpoeng.

Dagens rentejustering innebærer en rentenedgang på inntil 0,8 prosentpoeng. Beste nominelle rente for boliglån blir etter endringen 4,75 prosent. De nye rentebetingelsene vil for nye lån gjelde fra 23. desember og fra 30. januar 2009 for eksisterende lån og innskudd.

- Pengemarkedsrenten har de siste uker falt betydelig. Norges Banks justering av styringsrenten med 1,75 % førte til et ytterligere fall. Denne nedgangen lar vi boliglånskundene våre få glede av. Samlet sett har vi kuttet renten med inntil 1,8 prosentpoeng i løpet av en uke. I forrige uke satte vi renten ned med inntil 1 prosentpoeng og i dag kutter vi ytterligere med inntil 0,8 prosentpoeng, sier Konserndirektør for privatmarkedet i SpareBank 1 SR-Bank, Rolf Aarsheim.

Stavanger, 19. desember 2008

Nærmere opplysninger kan gis av konserndirektør marked og kommunikasjon
Thor-Christian Haugland på telefon 480 31633 eller kommunikasjonsrådgiver Frode Sandal på telefon 908 90653