SpareBank 1 SR-Bank setter ned renten

Som følge av utviklingen i rentemarkedet har SpareBank 1 SR-Bank i dag besluttet å justere ned renten på eksisterende boliglån og innskudd med inntil 0,25 prosent.

Boliglånsrente fra 2,75%
Laveste nominelle boliglånsrente vil etter endringen være 2,75% med ett års binding. For lån med flytende rente innenfor 60% av verdigrunnlag vil renten være 3,00%, uavhengig av lånebeløpets størrelse. De nye satsene vil for nye lån gjelde fra i morgen 12.03.04.

SpareBank 1 SR-Bank setter også ned innskuddsrenten med inntil 0,25 prosent.

Endringen for eksisterende lån og ordinære innskudd  gjøres gjeldende fra15. april.

Stavanger, 11. mars 2004

SpareBank 1 SR-Bank

Nærmere opplysninger kan gis av adm.dir. Terje Vareberg (51 50 95 53/91 10 04 48), viseadm. dir. Sveinung Hestnes (51 50 95 58/90 85 31 65) og pressetalsmann Thor Christian Haugland (51509281/48031633)