SpareBank 1 SR-Bank setter ned renten på boliglån, beste boliglånsrente blir 3,45 %

- Vi setter ned renten på boliglån fra og med i morgen, tirsdag 8. april. Vi skal tilby våre kunder et konkurransedyktig tilbud, både når det gjelder produkter, tjenester og betingelser. I løpet av de siste dagene har konkurransen spisset seg ytterligere til. Vi skal ha fornøyde kunder – og vi ønsker oss flere kunder. Derfor setter vi ned renten, sier Jan Friestad, konserndirektør for personkundemarkedet i SpareBank 1 SR-Bank.

Etter renteendringen blir beste pris fra SpareBank SR-Bank 3,45 prosent på førstehjemslån, som kommer de unge i landsdelen til gode. Øvrige kunder vil bli tilgodesett med en rentenedsettelse på inntil 0,25 % poeng, hvor laveste boliglånsrente vil være 3,65 %

De nye betingelsene vil for nye lån gjøres gjeldende fra 8. april og fra 13. juni for eksisterende lån.

Samtidig vil banken regulere betingelsene på innskudd. De fleste innskuddsproduktene vil få en lavere rente, foruten BSU som har en rente på 4,65%. De nye betingelsene vil i løpet av kort tid bli annonsert på våre nettsider.

Stavanger 7. april 2014

Kontaktpersoner :