SpareBank 1 SR-Bank setter ned renten på boliglån med inntil 0,15 prosentpoeng

- Vi er inne i en periode med større usikkerhet til landets økonomi, noe som vil kunne holde rentenivået lavt lenge. Prisen på penger i pengemarkedet har i liten grad blitt påvirket av at styringsrenten like før påske ble satt ned. Likevel setter vi ned boliglånsrenten for fortsatt å kunne tilby konkurransedyktige betingelser, sier Jan Friestad, konserndirektør for privatmarkedet i SpareBank 1 SR-Bank.

Etter renteendringen blir laveste veiledende pris fra SpareBank SR-Bank 2,10 % for nye førstehjemslån.

De nye betingelsene vil for nye lån gjøres gjeldende fra mandag 4. april og fra 30. mai for eksisterende lån.

Stavanger 30. mars 2016

Jan Friestad, konserndirektør personkundemarkedet, telefon 913 45504