Til topps i internasjonal modellkonkurranse: Elisabeth er verdens tredje vakreste brillebruker

Report this content

Årets vakreste brillebruker, Daniel Harris fra England, ble i går kveld kåret i London. Det ble klart under gårsdagens internasjonale finale i konkurransen ”Spectacle Wearer Of The Year”. Norske Elisabeth Myhrvold imponerte dommerne og havnet på en respektabel tredjeplass i konkurransen.

Norske Elisabeth kjempet i konkurranse med totalt 10 brillemodeller fra England, Skottland, Irland, Wales, Nederland, Sverige, Danmark, Finland og Sverige. Etter en lang og glamorøs kveld i selskap med celebriteter som popartisten Sophie Ellis Bextor, modell Eirin Watson og kjendisstylist og TV-ansikt Gok Wan, gikk til slutt 21 år gamle Daniel Harris fra England av med seieren. I dommerpanelet satt blant annet Johanna Falck, sjefredaktør i finske Cosmopolitan, sammen med blant andre Gok Wan og Specsavers grunnlegger, Dame Mary Perkins. Vinneren fikk overrakt både modellkontrakt med anerkjente Premier Model Management, som blant annet har hatt Claudia Schiffer og Naomi Campbell i stallen, samt en luksusferie for to til Barbados. Selvsikker på catwalken – Det hadde selvfølgelig vært gøy å vinne, men jeg er ikke skuffet, sier norske Elisabeth, som ble nummer 3 i konkurransen og eneste nordiske representant på pallen. I tillegg til heder og ære hos dommerne fikk hun med seg en weekendtur for to - også denne til London - som premie. Elisabeth har tidligere modellerfaring blant annet fra Milano, og dommerne var imponert over hvor rutinert Elisabeth var på catwalken. – Elisabeth skilte seg raskt ut med sin fantastiske figur og selvsikre gange. Hun har attitude så det holder og er en født catwalkmodell, sier dommer og sjefsredaktør, Johanna Falck. Briller som motetilbehør ”Spectacle Wearer Of The Year”, som konkurransen heter i England, ble i år arrangert for 13. året på rad, og fant sted på ærverdige Victoria & Albert Museum i London. Bak konkurransen står Specsavers, en av verdens største optikerkjeder. I fjor vant 26 år gamle Sofia Jama fra Danmark konkurransen. I Norge konkurrerte nærmere 300 brillebrukere tidligere i år om en plass i den internasjonale finalen som i går gikk av stabelen i London. – De siste årene har interessen for briller økt enormt, og det har blitt en trend blant modeller og kjente personer å bruke briller som motetilbehør. Vi ser at stadig flere ønsker seg briller selv om synet er godt nok. Det løser man enkelt ved å velge et par briller uten styrke i glassene, forteller Ingvild S. Kilander, kommunikasjonssjef i optikerkjeden Specsavers. Kontaktinformasjon Kommunikasjonssjef i Specsavers, Ingvild S. Kilander, mobil: 938 72 344 Norsk deltaker, Elisabeth Myhrvold, mobil: 938 88 478