Brillebrukere – mer troverdige

P R E S S E M E L D I N G Oslo, 17. august 2006 Brillebrukere – mer troverdige En undersøkelse utført av InFact for Specsavers viser at en av fire norske kvinner synes at menn med briller ser mer troverdige ut enn menn uten. 22 prosent av mennene mener det samme om kvinnene. Når det gjelder pålitelighet, mener en av fem – både kvinner og menn – at en person med briller ser mer pålitelig ut enn en uten. – Resultatene fra undersøkelsen understreker at et par briller kan endre folks oppfatning av deg ganske dramatisk. Før i tiden var det nok mer oppfattet som ”nerdete” og ukult å bruke briller, men dette har endret seg veldig. I dag er det langt fra uvanlig at folk som ikke behøver briller likevel går til anskaffelse av dette – utelukkende for utseendets skyld. At en moteriktig innfatning, eller en brille med den rette fasong eller farge kan endre en persons utseende og personlige stil dramatisk, er det ikke tvil om, sier Jon Steinar Johnsen, Norgesansvarlig for Specsavers Optikk. Er du Norges nye brilleyndling? I sommer gikk startskuddet for landets aller første kåring av Norges flotteste brillebruker. Den internasjonale årlige kåringen ”Specsavers Specswearer of the year 2006”, gir for første gang stolte, motebevisste, brillebrukende nordmenn muligheten til å vinne en modellkontrakt med et av Storbritannias ledende modellbyråer, samt en drømmereise til ferieparadiset Maldivene. Alle over 18 år som har lyst å delta i konkurransen kan sende inn bilde av seg selv – med briller – til nettmagasinet Femina.no: www.femina.no. Siste frist for å sende inn bilde er 31. august 2006. Vinneren av den norske finalen får delta i den internasjonale finalen, som går av stabelen i London i oktober. For mer informasjon kontakt: Pressekontakt i Specsavers: Camilla Kim Kielland: + 47 917 36 971 ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=14772&lang=NO