Skihelg med alt inkludert og to nye skisteder

Report this content

PRESSEMELDING Star Tour Sportreiser 2007 Skihelg med alt inkludert og to nye skisteder Denne uken er Star Tour Sportreiser sin nye katalog for vintersesongen 2007 på plass i reisebyårene og på www.sportreiser.no. Som første norske skiarrangør presenterer Sportreiser weekend reiser til Alpene med ”alt inkludert”. Nye skisteder for alpinfrelste nordmenn blir sveitsiske Engelberg og franske Les Arcs. I tillegg er italienske Champoluc med egen Telemarksuke tilbake på skikartet. Totalt beregner Sportreiser at 15 000 nordmenn vil reise utenlands på alpinferie kommende vinter. Weekend med barnevakt Til nyheten Engelberg i Sveits blir det både ukesturer og weekendreiser. Weekend pakken til Engelberg er All Inclusive, og inneholder fly, hotell, alle måltider, drikke, snacks, heiskort, ski- og snowboardguide, barnevakt og nattklubb. Så her er det bare å spenne på seg skiene fra første sekund – alt annet er tatt hånd om. - Engelberg er en perle av et skisted, sier Sportreisers produktsjef Albert Arli entusiastisk. – Vi har jobbet hardt for å få dette som et eget skireisemål fra Norge, og jeg er veldig fornøyd med at vi har lykkes. Ikke minst er jeg fornøyd med at vi også har fått til weekeenpakker for de med litt mindre tid men med like stor skiglede, avslutter Arli. Gutta på tur En alpetur er en sosial og aktiv ferie. Stadig flere slår seg sammen og reiser på skiferie med venner og venners venner melder Sportreiser. Sist vinter reiste 25 prosent av skikundene til Sportreiser i en eller annen form for gruppe. - Det er mest ”gutta på tur” når vi ser på gruppene, forteller Albert Arli, produktsjef i Star Tour Sportreiser. Og mest populært blant gutta er Østerrike, fulgt av Frankrike og Sveits, fastslår Arli. Som ikke legger skjul på at han håper at også både jenter og familier kommer enda mer på banen – rettere sagt i bakken. Direkte med SASBraathens Star Tour Sportsreiser vil fly direkte til Innsbruck og Geneve med SASBraathens i vinter. Totalt vil arrangøren frakte 11 000 fra Skandinavia til Alpene – av disse 3500 fra Norge. Star Tour Sportreiser - fire land, 11 reisemål: NYHET: Engelberg Høyde over havet: 1050 m Høyeste skipunkt: 3020 moh Kjørelengde: 82 km Svarte bakker: 2. Røde bakker: 25. Blå bakker: 11 Heiser: 28 Språk skiskole: GB, D Langrenn: Ja, 36 km Restauranter: ca 50 Nattklubber/barer: ca 10 Heiskort 6 dgr fr: 1540 SEK Skileie 6 dgr fr: 700 SEK NYHET: Les Arcs 1800 (og ett hotell i 1950) Byens høyde over havet: 1800 m Høyeste skipunkt: 3250 moh Total pistlengde: 425 km Svarte bakker: 29. Røda bakker: 66. Blå bakker: 132 Heiser: 141 Språk skiskole: GB, Fr Langrenn: Ja, 135 km i Paradiski Restauranter: ca 50 i hele området Nattklubber/barer: ca 10 i hele området Heiskort 6 dgr Paradiski fr: 2210 SEK Skileie 6 dgr fr: 1200 SEK Sveits NYHET: Engelberg. 6445 kr. Fly til Zürich. Saas-Fee. 4195 kr. Fly til Geneve. Verbier. 3995 kr. Fly til Geneve. Frankrike NYHET: Les Arcs. 4995 kr. Flyg til Geneve. Fly til Geneve. Val d Isere. 3995 kr. Fly til Geneve. Val Thorens. Presenteres bare på web. Fly til Geneve. Italia TILBAKE I PROGRAMMET: Champoluc. 2798 kr. Fly til Geneve. Østerrike Sölden. 6545 kr. Fly til Innsbruck. St Anton. 4245. Fly til Innsbruck. Ischgl. 5545 kr. Fly til Innsbruck. Saalbach. 4895 kr. Fly til Innsbruck. For bilder se: www.holidayphoto.nu Login Username: borrowphoto Password: 7496 Klikk OK Keyword: sport2006 Stabekk , 29. august 2006 For nærmere informasjon og bilder kontakt: Albert Arli, produktsjef Sportreiser Mobil: 40855561 Direkte tlf: 67 11 51 00 Lena Petersson, informasjonsjef Mobil: 922 81518 Direkte tlf.: 67 11 52 05 ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no