Stor interesse for skiferie!

Report this content

Stor interesse for skiferie! Star Tour Sportreiser, Norges ledende arrangør av reiser til Alpene, melder om rekordpågang. Katalogen sendes ut denne uken, og allerede nå har 1000 personer sikret seg en skiferie i Alpene. En økning på over 100 prosent sammenlignet med sist vinter. De største nyhetene for skifrelste er alpebyen Saas-Fee i Sveits, sporty jenteuke i mars, italiensk ligafotball og rabatt på kroner 400 per person på heiskortet om du bestiller før 1. oktober. Star Tour Sportreiser befester sin posisjon som en av Norges ledende ski operatører med 11 destinasjoner i fire land. De fleste skistedene ligger mellom 1500 og 1800 m.o.h., og de høyeste løypene er over 3000 m.o.h. Totalt vil arrangøren sende rundt 4000 skiglade nordmenn til Alpene kommende vinter. En økning på 10 prosent. Nyhet - sporty jenteuke. Star Tour Sportreiser lanserer ''Girls Freeride Week'' til Verbier og Saas Fee i mars 2005. - Vi har i flere år hatt en tur som heter Advanced Ski Week for de som er ekstra ski frelste, og etter ønske fra våre kunder lanserer vi nå en egen jentetur til Verbier og Saas Fee, forteller salgssjef Kristin Guttormsen i Star Tour Sportreiser. - Det finnes mange dyktige ski jenter som ikke helt har våget å melde seg på Advanced Ski Week - derfor prøver vi oss på en egen jentetur. Dette blir en uke med masse ski kjøring, aktiviteter og gøy. Flere av aktivitetene vil bestemmes av gruppen underveis f. eks SPA besøk, klatring, vin smaking el. likn i tillegg til ski kjøring, avslutter Guttormsen. På jenteuka deltar blant annet Sara Orrensjø en av Nordens beste ekstrem ski kjørere. Nyhet - Saas-Fee i Sveits. Årets nyhet er den sveitsiske alpebyen Saas-Fee, som ligger ved foten av fjellet Michabel ca 1800 m.o.h. Den ligger ved foten av 13 av de høyeste alpetoppene i Sveits, og er kjent for sine isbreer - noe som sikrer god snøtilgang og lang ski sesong. Høyeste kjørehøyde i Saas-Fee er 3600 m.o.h., og det 100 km. lange ski systemet består av 5 svarte løyper, 14 røde og 13 blå. I tillegg finnes det en mengde off piste løyper i varierende vanskelighetsgrader. Totalt finnes det 22 heiser i området hvorav en av dem er Metro Alpin, en underjordisk jernbanelinje opp til toppen på 3500 meters høyde. - Stedet fyller alle våre krav til et godt skiprodukt. Alt fra skikjøring til byens tilbud og sjarm holder høy standard. I tillegg ligger Saas-Fee snaue tre timer med buss fra Genève, forteller Kristin Guttormsen, salgssjef i Star Tour Sportreiser. Og skisesongen varer helt til påske. For første gang på mange år strekker Star Tour Sportreiser skisesongen til over påskeuken. Påsken falle tidlig i år, og med økt etterspørsel har Sportreiser valgt å forlenge sesongen. Tusenlapper å spare. Nok en vinter senker ski arrangøren prisene på utvalgte avganger - spesielt i januar og mars. Inntil 600 kroner mindre per reise, og bestill tidlig rabatt på 400 kroner per person er resultatet av blant annet lavere innkjøpspriser denne vinteren. Videre fortsetter Sportreiser suksessen med grupperabatt på inntil 2 000 kroner per person for grupper på minst ti personer. Så her er det penger å tjene for de som er raskt ute eller reiser flere sammen. Fotball og hva passer for meg? For "italienske" skikjørere blir det i vinter arrangert dagsreiser til Torino for å se fotballaget Juventus på Stadio delle Alpi, lagets hjemmebane. For de som er usikre på hvor de skal legge skiferien er tipset til Star Tour Sportreiser å gå inn på nettadressen http://feliciautvsrno.web.tuinordic.insite/lazydog/. Her kan du teste hva som passer for deg. Hit går reisene: I Frankrike: Avoriaz Val D'Isere I Italia: Champoluc Sauze D'Oulx La Thuile (tilbake!) I Østerrike: Gerlos Ischgl Saalbach St Anton I Sveits: Verbier Saas-Fee (nyhet) Stabekk , 26. august 2004 For bilder fra nyheten Saas-Fee: www.holidayphoto.nu Username: borrowphoto Password: 7496 For nærmere informasjon og bilder kontakt: Kristin Guttormsen Salgssjef Sportsreiser 67 11 51 00 Lena Petersson Informasjonssjef 67 11 52 05 922 81518 ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no