SSAB oppretter nyhetsrom for norsk presse

Report this content

Det svenske stålkonsernet SSAB AB oppretter nå et eget norsk nyhetsrom på Cision

SSAB - for en sterkere, lettere og mer bærekraftig verden
SSAB er en av verdens ledende produsenter av høyfast stål. Selskapet har en råstålskapasitet på ca 6 millioner tonn. Av leveransene utgjør nisjeprodukter - høyfast stål - ca 38% av de totale leveransene. Målet er å øke andelen av høyfast stål til 50% i 2015. SSAB har produksjonsanlegg i Sverige og USA. I Kina er det også behandling og etterbehandling av ulike stålprodukter. I Sverige er produksjonen integrert i en masovnprosess, og i USA, er produksjonen skrapbasert og skjer i lysbueovner.

SSAB sysselsetter ca 9000 ansatte i 45 land. 2012 var SSABs salg på 38,9 milliarder SEK. SSAB høyfast stål selges over hele verden. Høyfast stål bidrar til at sluttproduktene har en redusert vekt i forhold til vanlig stål. Videre øker styrken, og levetid forlenges. Høyfast stål markedsføres under merkene Domex, Docol, prelaq, Hardox, Weldox, Armox og Toolox.

I Norge er SSAB representert ved datterselskapet SSAB Svensk Stål AS, som holder til på Vøyenenga utenfor Sandvika i Bærum. I tillegg til salgskontor og administrasjon, er det et servicesenter for Prelaq, der galvanisert og belagt coil klippes opp i formatplater.

For mer informasjon, ta kontakt med adm.dir. Hans Erik Pedersen, tlf 908 32 041

Tags: