6 av 10 reiser solgt til Thailand!

6 av 10 reiser solgt til Thailand! Salget av vinterreiser går raskt unna melder landets ledende reisearrangør, og for de som håper på en restplass svinner håpet. Bare i februar har arrangøren solgt over 50 prosent av reisene - en økning på 25 prosent sammenlignet med i fjor. Til Kanariøyene er 5 av 10 reiser solgt vinteren gjennom. Til jul er det fortsatt noe ledig - først og fremst til Egypt og Kanariøyene. - For de som håper på en restplass sydover, er tipset vårt å satse på de to siste ukene av oktober og de første ukene i desember, sier Jørn Kristiansen, daglig leder i Star Tour. - Akkurat nå er reiselysten stor, og fortsetter det slik får vi vurdere ekstrafly, avslutter Kristiansen. Nilen cruise Star Tour har økt antall reiser til Egypt med 100 prosent kommende vinter. En av bestselgerne er cruise på Nilen. Så langt er økningen her over ti prosent, og cruisene er stort sett utsolgt frem til jul. Cruisene kan kombineres med sol- og badeferie i Hurghada. Oppgang for Vietnam, India og Sør-Afrika Star Tour TEMA melder om økning i antall solgte opplevelsesreiser med TEMA. Spesielt viser India, Vietnam og Sør Afrika en pen oppsving. - Mange utsatte nok den store Asia reisen til både SARS og krigen i Irak var over, og vi merker at etterspørselen har tatt seg godt opp, forteller salgssjef Gabriel Ehrhardt i TEMA. - Ekstra moro er det å se at stadig flere oppdager Sør Afrika, avslutter Ehrhardt. 10 på topp - vinter 1. Gran Canaria 2. Lanzarote 3. Tenerife 4. Egypt 5. Thailand 6. Kypros 7. Mallorca 8. Brasil 9. Mexico 10. Madeira Stabekk 28. september, 2004 For ytterligere informasjon kontakt: Jørn Kristiansen Daglig leder Mobil 95 06 00 36 Tel. 67 11 51 00 Gabriel Ehrhardt Salgssjef Mobil 93 40 12 46 Tel. 67 11 51 00 Lena Petersson Informasjonssjef Mobil 92 28 15 18 Star Tour er Norges største reisearrangør med en omsetning på 1,5 milliarder og 300.000 passasjerer i 2003. Star Tour inngår i Fritidsresegruppen som tilbyr charterreiser i Norge, Sverige, Danmark og Finland. I gruppen inngår også Prisma og charterfly selskapet Britannia Nordic. Fritidsresegruppen inngår i TUI AG (Tourism Union International), Europas ledende reiselivskonsern. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no