Augustsalg på sydenreiser

Har du en ferieuke eller to til gode kan du gjøre reisekupp de neste ukene. Så fort skolen starter synker prisene på sydenreiser og fra Stavanger og Haugesund får du nå en uke sol og varme for under 1500 kroner, melder Star Tour.

- Det er tilbud og etterspørsel som styrer prisene, og nå går vi snart inn i en av periodene hvor prisene tradisjonelt er på sitt laveste, sier Elisabeth Larsen-Vonstett, informasjonssjef i Star Tour. Det betyr at du for eksempel kan komme deg fra Stavanger til Mallorca på en ukes tur med fly og hotell fra 1498 kroner. Fra Haugesund gjelder samme priser til Rhodos.
- På enkelte hotell er prisene halvert, fortsetter Larsen-Vonstett.

Årsaken til at prisene dumpes ved skolestart er at reisearrangørene inngår kontrakter med flyselskap og hotell for hele sommersesongen. Denne varer ofte fra april til oktober.
- For å klare å fylle fly og hotell når etterspørselen synker ved skolestart er vi nødt til å sette ned prisene. Dette kommer kundene til gode i form av svært gode tilbud, forklarer informasjonssjefen.

Star Tour har på landsbasis hatt sin beste julimåned noensinne med nesten 20 prosent flere solgte reiser enn i fjor.

Priseksempler fra Stavanger
27/8      Mallorca, uspesifisert bosted, fra kr 1498
27/8      Mallorca, Mar Y Paz SS, fra kr 1974

Priseksempler fra Haugesund