Bestiller sol til sommeren

Etter en elendig, våt og regntung sommer over store deler av landet er mange nordmenn nå i full gang med å sikre seg sol og sommer for neste sommerferie, melder Star Tour. Allerede i juli, da regnet flommet, åpnet selskapet for bestilling av neste års sommerferie. Så langt er det Kreta som er det mest populære reisemålet.

- Sommersalget er godt i gang, og vi har solgt mer enn 7000 av neste sommers feriereiser, sier administrerende direktør i Star Tour, Christian Lunde, og legger til at selskapet foreløpig har økt antallet sommerreiser med fem prosent. - Den dårlige sommeren over store deler av landet har nok trigget mange til å sikre seg neste års sommerferie allerede nå. Det er nok en del av oss som føler at sommeren rett og slett ikke virket, og at de går høsten og vinteren i møte uten det nødvendige overskuddet som sol og sommervær gir oss, tror Lunde. Resultatet er at mange trøstekjøper seg en reise til vinteren, samtidig som de er tidlig ute med å sikre seg de mest populære feriepakkene neste sommer. Populære reiser Foreløpig har Star Tour lagt ut reiser til de mest populære sommerreisemålene og de beste bostedene, blant annet Blue Village og Blue Star. Etter mange spørsmål og henvendelser har selskapet også tyvstartet salget av reiser til Splash-hotell i Tyrkia (hotell med badeland). - Det er skoleferien og de mest populære hotellene som går først, så det er tydelig at vi ikke vil gamble med sommerferien neste år, mener Star Tour-sjefen. Senere i høst lanserer Star Tour sommerens nyheter og resten av sommerprogrammet. Neste sommers tidlige vinnere: 1. Kreta 2. Kypros 3. Tyrkia 4. Rhodos 5. Mallorca Bilder kan lastes ned her: http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=0000304 Stabekk 22. september 2009 Kontaktinformasjon: Kommunikasjonsrådgiver Elisabeth Larsen-Vonstett, tlf 928 66 503