Bulgaria boom fra Bergen

Tallenes tale er klar. Denne sommeren vil alle i Bergen til Bulgaria. Bare i juli har Star Tour solgt 95 prosent av alle sine reiser. Nå setter arrangøren opp ekstra fly til Bulgaria fra Flesland for å møte den store etterspørselen. Med det siste flyet har Star Tour nå til sammen syv ukentlige avganger til Sunny Beach og Varna i Bulgaria – hvor av hele to er fra Bergen.

Daglig leder i Star Tour, Jørn Kristiansen, er strålende fornøyd. Bare de siste 30 dagene har feriearrangøren solgt mer enn 40 000 reiser. - Og Bulgaria fra Bergen slår alle salgsrekorder. Helt siden starten av januar har vi hatt som mål å få til et ekstra fly fra Flesland til Bulgaria. Så nå er vi fornøyde, forteller Kristiansen. Som heller ikke er overrasket over suksessen. Han mener den er en kombinasjon av det hyggelige prisnivået i Bulgaria og den gode hotellstandarden. - Her får Ola og Kari mye for feriepengene, avslutter han. Mer enn 50 000 til Bulgaria Det nye flyet fra Bergen vil ha ukentlige avganger fra 21. juni til og med 2. august. Med det siste flyet til Sunny Beach vil nå hele 52 500 personer reise til Bulgaria fra Norge på pakketur i sommer. En økning på rundt 70 prosent sammenlignet med fjoråret. Da dro vel 30 000 nordmenn hit på ferie. 10 på topp (sommersalg per 20/1) 1. Kreta 2. Tyrkia 3. Mallorca 4. Kypros 5. Bulgaria 6. Portugal 7. Rhodos 8. Lanzarote 9. Gran Canaria 10. Roma og badebyene utenfor Neste sommer vil nærmere 650 000 nordmenn reise på pakketur viser beregninger foretatt av Star Tour. Oslo, 26. januar 2006 For ytterligere informasjon og bilder kontakt: Butikkssjef Bergen Katarina Heden Tel. 55 54 76 05 Lena Petersson Informasjonssjef Mobil 922 81518 Tel. 67 11 52 05 Jørn Kristiansen Daglig leder Mobil 95 06 00 36 Tel. 67 11 51 00