Comeback for Thailand - utsolgt i jule- og vinterferien

Knappe tre uker etter at Star Tour startet salget av Thailand ferier til Phuket og Krabi, er arrangøren tom for både jule- og vinterferier. Hele 35 prosent av neste vinters Thailand reiser er allerede solgt, melder arrangøren. Nyheter kommende vinter fra Star Tour er Phi Phi-øyene, paradisøya Koh Mook i Sør-Thailand, Panwa på Phukets sørspiss, elegante Blue Villas med privat basseng på Koh Lanta og charter direkte til Bangkok.

- Tallenes tale er tydelig. Thailand er tilbake for fullt og blir neste vinters desiderte vinner. I 2005 reiste rundt 80 000 nordmenn til Thailand, og jeg blir ikke overrasket om vi ser en økning på tjue prosent i år, sier Lena Petersson, informasjonssjef i Star Tour. - Stadig flere nordmenn kjøper også nå feriebolig i Thailand, noe som forsterker trafikken østover ytterligere. Antall nordmenn som reiste til Thailand i perioden januar til juni 2005 økte med ti prosent, i følge Thailands turistkontor. Suksess for Blue Villas Ferie i egen villa med privat basseng har vært en suksess fra dag en, melder Star Tour. Landets ledende arrangør var først ut med det litt mer eksklusive feriealternativet. Neste vinter lanseres Blue Villas også på øya Koh Lanta sør for Krabi. Villaene er en del av det femstjerners hotellet Pimalai – øyas beste og mest eksklusive resort. Blue Villas finner man neste vinter på følgende reisemål Gran Canaria, Lanzarote, Thailand og Florida. Det nye Krabi I følge Star Tours reiseeksperter, kan Trang-området syd for Koh Lanta sammenlignes med det nye Krabi. – Forskjellen er bare at her er ennå turismen i sin spede barndom. For bare tre år siden var ikke veiene på Koh Lanta asfalterte, forteller Lena Petersson i Star Tour. - Etter å ha besøkt flere øyer i provinsen Trang sør for Koh Lanta, falt vi pladask for vakre Koh Mook og Charlie resort. Dette er stedet for de som ønsker en avslappet ferie i kanskje et av Thailands vakreste områder. Her snorkler du rett fra stranden, og sitter med føttene i sanden og spiser middag, avslutter Lena Petersson som selv var der i februar. Koh Mook ligger få timer unna storbyene Kuala Lumpur i Malaysia og Singapore, noe som byr på fine kombinasjonsmuligheter. Tilbake i Khao Lak En ny nordisk undersøkelse gjennomført av Star Tour i mars viser at nordmenn, på lik linje med andre kunder i Norden, igjen ønsker å feriere i Khao Lak området. - Før tsunamien reiste hver fjerde kunde til Khao Lak. Nå starter vi stille og rolig opp med et lite utvalg av bosteder presentert på våre nettsider kommende vinter, sier Lena Petersson i Star Tour. Hun forteller at arrangøren også har snakket med pårørende gruppen som støtter initiativet samt at de selv har vært i Khao Lak og sett med egne øyne hvor fint området er igjen. Star Tours Thailand 2006/2007 Neste vinter er Star Tour å finne følgende steder: Bangkok Hua Hin Phuket, Kata og Karon Beach Phuket, Cape Panwa Khao Lak Krabi Koh Lanta Koh Mook Phi Phi Koh Samui Kombinasjoner: - Phuket & Singapore - Bangkok & Chiang Mai & Hua Hin - Bangkok & Hua Hin & Hong Kong - Bangkok & Hua Hin & Singapore Star Tour TEMA Thailand – flere rundreiser Bilder til fri bruk http://nmdb.done.se/holidayphoto Username: photo Password:7379 Keyword til pressebilder vinter0607: startourno0607 Stabekk, 20. april 2006 For ytterligere informasjon kontakt: Informasjonssjef Lena Petersson Mobil 92281518 Telefon 671152 05 Daglig leder Jørn Kristiansen Mobil 95060036 Telefon 67 11 51 00 For ytterligere bilder eller spørsmål om bilder kontakt svein.ardal@startour.no _______________________________________________________________________________________________________________ Star Tour er Norges største reisearrangør med en omsetning på 1,64 milliarder og 290.000 passasjerer i 2005. Star Tour inngår i TUI Nordic som tilbyr charter- og ruteflyreiser i Norge, Sverige, Danmark og Finland. I gruppen inngår også charterfly selskapet TUIfly Nordic (tidligereBritannia Nordic). TUI Nordic inngår i TUI AG (Tourism Union International), Europas ledende reiselivskonsern