Cruise fosser frem

Mange gjør nå virkelighet av cruise-drømmen. Star Tour har i årets fire første måneder booket inn like mange cruise-kunder som i hele 2005 tilsammen. Best selger cruise i Middelhavet. Som hovedårsak melder arrangøren nordmenns gode økonomi, ønske om mer opplevelser og flere skip som seiler i Middelhavet.

God økonomi gjenspeiler seg i nordmenns ferievaner, og stadig flere unner seg det beste når ferien står for dør, forteller Lena Petersson, informasjonssjef i Star Tour. - Satt litt på spissen kan vi vel si at cruise-boomen reflekterer boomen av nye hytter med to bad, badstu, varmekabler og all tenkelig komfort, avslutter Petersson. Barnefamiliene mønstrer på Star Tour møter den økende etterspørselen med tilbud om cruise med kjente rederier som MSC Cruises og Royal Caribbean Cruises International sommeren og vinteren som kommer. – Cruise passer for de som ønsker å kombinere opplevelser med sol og varme i elegante omgivelser. Gjennomsnittspassasjeren i dag er omkring 40 år, og vi ser også at barnefamiliene kommer, forteller Petersson. Hun forteller at flere av rederiene nå tilbyr gode barnepriser, og legger stor vekt på egne aktiviteter for de minste passasjerene. Nyheter Star Tour fortsetter samarbeidet med de store rederiene Norwegian Cruise Line, Royal Carribean Cruise Line og Thomson. I tillegg lanseres det elegante italienske rederiet MSC (Mediterranean Shipping Company). Rederiet MSC har fokus på mat og familier, og kan tilby inntil halv pris for barn. Star Tour vil seile med rederiet fra Napoli, Venezia og Barcelona. Andre cruisenyheter er cruise i kombinasjon med storbyferie. Hva med for eksempel å kombinere Middelhavets største cruiseskip – Voyager – neste sommer med storbyferie i Barcelona? Var det noen som sa lykkelig som liten? Totalt beregnes det norske cruisemarkedet til 30 000 passasjerere i 2005. Stabekk, 8. mai, 2006 For bilder og informasjon kontakt: Star Tour, informasjonssjef Lena Petersson, tlf. 67 11 51 00, mobil 92 28 15 18