Cuba, Tobago og Barbados blant vinterens nyheter

Star Tour satser tungt på eksotiske reisemål og lanserer Cuba, Tobago og Barbados neste vinter. Andre nyheter er Sri Lanka, Kenya og Zanzibar, og Star Tour blir Norges største feriearrangør til Mexico. I følge Star Tour er vintertrendene tydelige. Nå er det barfotluksus og opplevelser som gjelder.  Totalt øker arrangøren med ti prosent vinteren som kommer.

- Mexico er vinneren. Vi ser en tydelig trend vestover og Karibien er hottest akkurat nå. I økonomiske oppgangstider er nordmenn klare for hvite karibiske strender og turkisfarget hav. Trenden startet i fjor og har bare forsterket seg i år. Vi øker derfor antall reiser vestover med 150 prosent, sier administrerende direktør Christian Lunde i Star Tour. Den største nyheten er Cuba, som endelig er tilbake på charterkartet. Star Tour flyr direkte fra Oslo til ferieparadiset Varadero. Sol- og badeferien kan kombineres med Havanna og en av Star Tours tre TEMA-reiser.

- Kombinasjonen av Varaderos strender og historiske Havanna er uslåelig. Det er ingen klisjé at Castros Cuba må oppleves før det er for sent, mener han.

Storeslem for Star Tour i Mexico
Neste vinter kommer Star Tour til å være Norges største feriearrangør til Mexico. Flyene går ukentlig med eget flyselskap. Tilbudet utvides med fire nye reisemål, blant annet shabby-chice Tulum og Isla Mujeres. Totalt kommer 21 nye hotell inn i programmet, blant annet ytterligere to hotell på paradisøya Isla de Holbox. Star Tour har nå det bredeste og største utvalget av reiser til Mexico fra Norge.
- Neste vinter kan du dessuten ta en avstikker til Disney World i Orlando mens du ferierer i Mexio. En uslåelig kombinasjon for aktive familier med litt større barn, fortsetter Lunde, og legger til at en ny TEMA-reise også er med i programmet i tillegg til et fem-stjerners gay-only hotell i Tulum.

Cruise, skilpadder og verdens beste strand
Som eneste norske arrangør lanserer Star Tour også Barbados som karibisk nyhet.
- Barbados er et karibisk drømmested hvor du nærmest får svømme-med-skilpadde-garanti. Øya er kjent for sine vakre strender, og Crane Beach har blitt kåret til verdens beste flere ganger. Barbados kan også kombineres med cruise, en uke på Tobago eller en TEMA-reise til Trinidad og Tobago.

Afrikansk drømmeferie
Star Tour opplever økt etterspørsel etter safari i Sør- og Øst-Afrika. I tillegg til sine TEMA-reiser utvider feriearrangøren med kombinasjonen safari og badeferie i Kenya og Tanzania. Samtlige hoteller ligger ved stranden og ferien kan kombineres både med ulike typer safari og en uke på legendariske Zanzibar.

Drømmeferie østover
Og sist, men ikke minst er Sri Lanka tilbake. Her er du også garantert nydelige naturopplevelser og vakre strender. Ferien kan kombineres med både TEMA-reise og Maldivene.
- Vi har heller ikke glemt Thailand. Vi flyr til Phuket, Krabi og Bangkok og åpner blant annet et nytt Blue Village Exotic i urørte Si Kao, sør for øya Koh Lanta. Si Kao ligger halvannen time fra flyplassen i Krabi og er et lite paradis for dem som vil nyte ferien i vakre og rolige omgivelser.

Bilder kan lastes ned her:

Stabekk 13. april 2011

Administrerende direktør Christian Lunde
Tlf: 907 73 280
christian.lunde@startour.no

MER INFO OM NYHETENE

Vinteren 2011/12 flyr Star Tour fra 11 byer i Norge: Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger, Ålesund, Evenes, Haugesund, Kristiansand, Molde, Tromsø, Sandefjord

NYHET! Cuba
Direktefly annenhver uke fra Oslo til Varadero, Cubas mest kjente badested. Star Tour har også hotell i sentrum av Havanna. Mange kombinasjonsmuligheter: To uker i enten Varadero eller Havanna, en uke Varadero/en uke Havanna, tre netter Havanna og resterende tid i Varadero. I tillegg finnes det tre TEMA-reiser, hvorav en er nyhet neste vinter: ”Vandring på Cuba”.
To uker i Varadero fra kr 14 998
En uke Varadero/en uke Havanna fra kr 15198

NYHET! Barbados
Rutefly til Stockholm, charterfly direkte til Barbados annenhver uke.  Den lille, karibiske øya er kjent for sine vakre strender, snorkling blant havskilpadder og avslappet atmosfære. Star Tour har et tyvetalls hoteller fra to til fem stjerner. Kombinasjonsreiser med Tobago. Cruise med Thompson Cruise Line og TEMA-reisen ”Trinidad og Tobago – rom, sjokolade og regnskog”.
Pris fra kr 12548 (to uker)

NYHET! Kenya
Rutefly ukentlig fra Oslo. På Mombasakysten har Star Tour er titalls hotell, alle direkte på stranden. Vi har også hotell på Diani Beach sør for Mombasa.  Reisen kan kombineres med en uke på Zanzibar. Det er også mulig å kjøpe safaripakker på to og tre dager, blant annet familiesafari. Vi tilbyr også ”First stop Keya” med hotell første natten og resten av tiden på egenhånd. TEMA har tre rundreiser i Kenya.
Pris fra kr
11998 (to uker)

NYHET! Sri Lanka
Ukentlig rutefly fra Oslo. Sri Lanka er et av de mest opplevelsesrike reisemålene vi har. Sol og strand kombinert med spennende utflukter til buddhisttempler, elefantbarnehjem og teplantasjer. Kombinasjon med en uke på Maldivene eller TEMAs innholdsrike rundreise.
Lanseres 5. mai, pris ikke klar

MEXICO
Direktefly fra Oslo til Cancun hver uke. Øker antallet Mexico-reiser med 90 prosent. Pris fra kr 7998 per person (en uke).
Nyhet!
Paradisøya Isla Mujeres, 20 minutters båttur fra Cancun.  Star Tour har tre hotell her, blant annet Villas Rolandi SSSSS med en velkjent gourmetrestaurant. Pris fra kr 22 898 (juniorsuite)
Nyhet! Tulum. To hotell rett på stranden, blant annet Gay Only-hotellet Adonis SSSSS. Pris fra kr 27 948 (juniorsuite)
Nyhet! Playa Mujeres, strand som ligger en mil nord for Cancun. Her ligger det førsteklasses all inclusive-hotellet Excellence Playa Mujeres Resort SSSSS, spesielt kjent for sin spa-avdeling. Pris fra kr 23 648 (juniorsuite).
Nyhet! Akumal, en drøy time sør for Playa del Carmen. Langstrakt strand med sand myk som melis. Her holder blant annet mange havskilpadder til. Hotellet Gran Sirenis Riviera Maya SSSS har et spa som av en amerikansk avis er kåret til verdens beste. Pris fra kr 14948 (juniorsuite).
Nyhet!
Kombinasjonsreise med Orlando/Florida. Kombinasjonen begynner med en uke på valgfritt hotell i Mexico. Direkte fly tur/retur Orlando med fire netter i ”down-town” Disney World. Reisen avsluttes med tre netter på Blue Village Exotic Barceló Maya Caribe. Pris fra kr 15 948.
Nyhet! TEMA-reisen ”Riviera Maya til fots og på sykkel”. Pris fra kr 15 998. Legg til en ukes sol og bade ferie. Totalt fra kr 17198.

THAILAND
Direktefly tur/retur. Hver uke til Phuket, annenhver uke til Krabi. Ukentlige rutefly til Bangkok. Øker ca fem prosent neste vinter. Tre flydestinasjoner (Bangkok, Phuket og Krabi) med hele 35 ulike reisemål.  Pris fra kr 7998 (en ukes opphold).
Nyhet! Blue Village Exotic Anantara Si Kao Resort & Spa. Ligger i den sørlige delen av Krabikysten hvor turismen foreløpig er lite utbredt. Blue Village har egen beach club på Koh Kradan med noen av områdets flotteste strender. Pris fra kr 14 398 (to ukers opphold)
Nyhet! TEMA-reisen ”Thailand – englebyer og ånder i nord”. Pris fra kr 16998.

Blue Village/Blue Village Exotic
Neste vinter har Star Tour totalt 14 Blue Village/Blue Village Exotic.

Star Tour er en av Norges største reisearrangører og tilbyr pakketurer med charterfly, rutefly og tog. Arrangøren er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern med 30 millioner kunder årlig, 50 000 ansatte og utreise fra 25 land. I Norden inngår Star Tour i TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.