Direkte til Barcelonas sydkyst – Costa Dorada - fra Flesland

Star Tour, Norges største reisearrangør, er førstemann ut med den store sommerkatalogen - breddfull av nyheter, sol og varme. Katalogen er på 522 sider, veier 926 gram og teller mer enn 30 nyheter og 16 land. Fra Bergen er den største nyheten direkte til Costa Dorada – eller den gyldne kyst – sommeren som kommer. Andre nyheter er Blue Villas – egen villa med basseng – på blant annet Kypros, Kreta og Mallorca, golfeldoradoet Costa de la Luz i Spania og den lille hyggelige øya Symi i Hellas. Alt direkte fra Flesland. Totalt vil 23 000 reise med Star Tour fra Bergen neste sommer.

Barcelonas gyldne kyst direkte fra Bergen - Costa Dorada har vært en suksess fra Oslo i sommer, og vi har stor tro på at suksessen blir minst like stor fra Flesland. Dette er kyststrekningen som har ”alt”. Storbyen Barcelona, fornøyelsesparken Port Aventura og spanske badebyer på sitt beste, forteller daglig leder Jørn Kristiansen i Star Tour. Og legger til - Dette er kanskje det mest komplette reisemålet vi har. Når vi på toppen av det hele får flere cruise ut fra Barcelona og vakre Costa Brava med Tossa de Mar i tilegg neste sommer da bør det være duket for spansk suksess fra Bergen, avslutter Kristiansen. Priser fra 3 995 for en uke med fly og bosted, spesifisert fra Flesland. Nyheter direkte fra Flesland sommeren 2006 Costa Dorada - NYHET Reisemålene; Cambrils, La Pineda og Salou på Costa Dorada. Selve byen Barcelona, Cruise fra Barcelona, Costa Brava og TEMA rundreise Kreta – Blue Villas Rhodos – Blue Villas, Reisemålene Faliraki og Kolymbia på øya, øya Symi med ankomst Rhodos Portugal, Algarve – Tavira og Carvoeiro, Blue Villas Spania, Costa de la Luz – 1,5 timer fra Faro (Albufeiras flyplass). Reisemålene: Islantilla, El Rompido og El Portil. Kjent for noen av Spanias fineste strender og golfbaner. Nærhet til Sevilla og Granada. Kypros – Blue Villas Bulgaria – Nytt ved Sunny Beach: Primorsko, Tsarevo, Sveti Vlas og Obzor Mallorca – Camp de Mar like utenfor Palma og elegante Perto de Pollenca i nord Nyhet - Trieste i Italia fra Oslo Star Tour lanserer direktefly til Trieste neste sommer. Byen ligger øst for Venezia like ved grensen til Slovenia og Kroatia. Til sammen presenteres fem nye reisemål; Grado i Italia, Portoroz i Slovenia og Umag, Porec og Rovinj i Kroatia. I tillegg kommer nye cruise ut fra Venezia og to nye reiser med TEMA – blant annet på sykkel i Dolomittene. Totalt teller området minst 25 kombinasjoner melder Star Tour. Priser fra kroner 995 for kun fly tur retur Trieste. Gla’nyheter for alle barnefamiliene Mine barn, dine barn, våre barn og svigermor. Dagens moderne familie – eller fusjonsfamilien – stiller nye krav til den moderne reisearrangør. For knapt et halvt år siden lanserte Star Tour konseptet Blue Villas – villaer av høy standard med flere soverom og eget basseng. Fra første dag har Blue Villas slått an. Neste sommer blir det flere villaer i katalogen – fra Bergen blant annet på Kypros, Kreta, Mallorca og i Portugal. En annen gla’nyhet for barnefamiliene står Blue Village for. Her spiser barna gratis når mor eller far bestiller halvpensjon eller frokost i ferien. Nær 5 av 10 fra distriktene Totalt vil Star Tour fly fra ti flyplasser neste sommer – fra Tromsø i nord til Kristiansand i sør. Nyheter er Kreta fra Ålesund, Tyrkia fra Torp, Bulgaria fra Trondheim og Stavanger og Barcelonas sydkyst - Costa Dorada fra Bergen. Den største satsningen neste sommer kommer i Bulgaria – som får en vekst på 95 prosent, fulgt av Italia med 22 og Tyrkia med 17 prosent. Ferieland nummer en, Hellas, viser en tilbakegang på et par prosent mens ferieland nummer to, Spania, øker med fem prosent. Værsjuke nordmenn I følge en undersøkelse gjennomført av Star Tour er nesten 40 prosent av oss værsyke. I hvert fall svarte over 3000 respondenter at dårlig vær er det som vekker mest reiselyst. – Ingen overraskelse, sier Jørn Kristiansen i Star Tour. – Når regnet bøtter ned og våren uteblir, så kimer telefonene, og de mest værsjuke av alle har nok vært vestlendingene siste året. Kanskje ikke så rart med tanke på alt regnet, avslutter Kristiansen. Til Syden for 23 timers jobbing I 1965 måtte du arbeide opptil 192 timer for å kunne kjøpe en toukers reise med Star Tour i fellesferien til Mallorca. I 1985 var antallet timer nede i 74. Og i 2005 kunne du komme deg av gårde i fellesferien til Mallorca med knappe 23 arbeidstimer. – En sydenferie er nesten blitt like viktig og vanlig som oppvaskmaskinen på kjøkkenet. Vi greier oss ikke uten, smiler daglig leder Jørn Kristiansen i Star Tour. – Og akkurat som med hvitevarer har det aldri vært bedre og rimeligere å reise – den store vinneren er kundene våre, avslutter han. Totalt vil Star Tour sende oppunder 200 000 nordmenn utenlands neste sommer til priser fra kroner 995. Totalt beregner arrangøren at 920 000 nordmenn vil reise på charterferie i 2006. Stabekk, 26. oktober 2005 For bilder se: http://mdb.done.se/holidayphoto Username: borrowphoto Password: 7496 Keyword: CruiseS06 (cruise bilder) Keyword: BluevillasS06 (bilder av Blue Villas med basseng) Keyword: Summer06 (bilder fra sommer-nyheter) Keyword: Spokespersons (bilder av Jørn Kristiansen, Lena Petersson) For ytterligere informasjon kontakt: Katarina Heden Butikksjef i Bergen Tel. 55 54 76 05 Lena Petersson Info. sjef Mobil 92 28 15 18 Tel. 67 11 52 05 Jørn Kristiansen Daglig leder Mobil: 95 06 00 36 Tel. 67 11 51 00