Direkte til Bulgaria fra Værnes

Star Tour, Norges største reisearrangør, er førstemann ut med den store sommerkatalogen - breddfull av nyheter, sol og varme. Katalogen er på 522 sider, veier 926 gram og teller mer enn 30 nyheter og 16 land. Største nyheten fra Trøndelag er at Bulgaria igjen er tilbake på charterkartet. Andre gla’nyheter direkte fra Værnes er flere Blue Villas – egen villa med basseng – på blant annet Kypros, Kreta og Mallorca og øya Symi i Hellas. Totalt vil 21 000 reise fra Trøndelag med Star Tour neste sommer - en økning på ni prosent.

Fortsatt vekst i øst – Bulgaria dobler Veksten i den østlige delen av Middelhavet fortsetter. Star Tour øker antall reiser både til Tyrkia og Bulgaria. – Fra å være en grå andunge er Bulgaria blitt en flott svane, sier Jørn Kristiansen i Star Tour. – Landet og ferieproduktene har gjennomgått en ekstrem forvandling, og samtlige av våre kunder blir positivt overrasket når de kommer hit, avslutter han. Star Tour vil fly direkte fra tre byer til Sunny Beach neste sommer – Oslo, Stavanger og Trondheim. I tillegg kommer et nytt direktefly fra Oslo til Varna i Bulgaria med området Golden Sands som flaggskipet. Priser fra kroner 3595 for en uke med fly og bosted, spesifisert fra Trondheim. Nyheter direkte fra Værnes med Star Tour sommeren 2006 Bulgaria – Reisemålene Sunny Beach, Nessebar, Primorsko, Tsarevo, Sveti Vlas, Obzor og TEMA rundreise Kreta – Blue Villas Rhodos – Blue Villas, Reisemålene Faliraki og Kolymbia på øya, øya Symi med ankomst Rhodos Kypros – Blue Villas Mallorca – Camp de Mar like utenfor Palma og elegante Perto de Pollenca i nord Nyhet - Trieste i Italia fra Oslo Star Tour lanserer direktefly til Trieste neste sommer. Byen ligger øst for Venezia like ved grensen til Slovenia og Kroatia. Til sammen presenteres fem nye reisemål; Grado i Italia, Portoroz i Slovenia og Umag, Porec og Rovinj i Kroatia. I tillegg kommer nye cruise ut fra Venezia og to nye reiser med TEMA – blant annet på sykkel i Dolomittene. Totalt teller området minst 25 kombinasjoner melder Star Tour. Priser fra 995 for kun fly tur retur. Gla’nyheter for alle barnefamilier Mine barn, dine barn, våre barn og svigermor. Dagens moderne familie – eller fusjonsfamilien – stiller nye krav til den moderne reisearrangør. For knapt et halvt år siden lanserte Star Tour konseptet Blue Villas – villaer av høy standard med flere soverom og eget basseng. Fra dag en har Blue Villas slått an. Neste sommer blir det flere villaer i katalogen – blant annet på Kypros, Kreta, Mallorca, og i Portugal og Toscana. En annen gla’nyhet for barnefamilene står Blue Village for. Her spiser barna gratis når mor eller far bestiller halvpensjon eller frokost i ferien. Nær 5 av 10 fra distriktene Totalt vil Star Tour fly fra ti flyplasser neste sommer – fra Tromsø i nord til Kristiansand i sør. Nyheter er Kreta fra Ålesund, Tyrkia fra Torp, Bulgaria fra Trondheim og Stavanger og Barcelonas sydkyst - Costa Dorada fra Bergen. Den største satsningen neste sommer kommer i Bulgaria – som får en vekst på 95 prosent, fulgt av Italia med 22 og Tyrkia med 17 prosent. Ferieland nummer en, Hellas, viser en tilbakegang på et par prosent mens ferieland nummer to, Spania, øker med fem prosent. Til Syden for 23 timers jobbing I 1965 måtte du arbeide opptil 192 timer for å kunne kjøpe en toukers reise med Star Tour i fellesferien til Mallorca. I 1985 var antallet timer nede i 74. Og i 2005 kunne du komme deg av gårde i fellesferien til Mallorca med knappe 23 arbeidstimer. – En sydenferie er nesten blitt like viktig og vanlig som oppvaskmaskinen på kjøkkenet. Vi greier oss ikke uten, smiler daglig leder Jørn Kristiansen i Star Tour. – Og akkurat som med hvitevarer har det aldri vært bedre og rimeligere å reise – den store vinneren er kundene våre, avslutter han. Totalt vil Star Tour sende oppunder 200 000 nordmenn utenlands neste sommer til priser fra kroner 995. Totalt beregner arrangøren at 920 000 nordmenn vil reise på charterferie i 2006. Stabekk, 26. oktober 2005 For bilder se: http://mdb.done.se/holidayphoto Username: borrowphoto Password: 7496 Keyword: CruiseS06 (cruise bilder) Keyword: BluevillasS06 (bilder av Blue Villas med basseng) Keyword: Summer06 (bilder fra sommer-nyheter) Keyword: Spokespersons (bilder av Jørn Kristiansen, Lena Petersson) For ytterligere informasjon kontakt: Irene Ingebrigtsen Butikksjef Trondheim Tel: 73 50 46 11 Lena Petersson I nfo. sjef Mobil 92 28 15 18 Tel. 67 11 52 05 Jørn Kristiansen Daglig leder Mobil: 95 06 00 36 Tel. 67 11 51 00