Direkte til paradisøya Boa Vista neste vinter

Star Tour setter en ny øy på charterkartet når feriearrangøren neste vinter begynner å fly nordmenn fra Oslo til eksotiske Boa Vista i Kapp Verde-gruppen.

- Vi har tidligere hatt reiser til naboøya Sal, og ser at nordmenn liker Kapp Verde-gruppens solsikre klima og fantastiske strender. Som første feriearrangør i Norge setter vi nå opp en ny rute til øya Boa Vista neste vinter. En øy som har hatt stor suksess blant annet i Sverige, sier kommunikasjonsdirektør i Star Tour Lena S. Petersson.

Hun er en av mange som allerede har lagt sin elsk på Kapp Verdes herlige miks av Afrika og Europa.
- Jeg har vært på flere av øyene i gruppen, og Boa Vista er den med de lengste strendene og de flotteste sanddynene. Kapp Verde-øyene er en egen verden og jeg anbefaler alle som har mulighet til det å bli med på utfluktene vi har til de andre øyene. Fogo er min favoritt om du skal ta en utflukt, med sitt fascinerende månelandskap og vinproduksjon i krateret, sier Petersson.

Gode tilbakemeldinger
Star Tour gjennomførte i vinter en undersøkelse rettet mot tidligere reisende til øygruppen som viste at 13 prosent reiser til Kapp Verde for sportsaktiviteter. Øyene er nemlig kjent for sine fenomenale forhold for kiting, surfing og seiling. I samme undersøkelse svarte hele 83 prosent at de var meget til svært fornøyd med ferien og nesten åtte av ti av de spurte sa at de kunne tenke seg å besøke Boa Vista neste gang.
- Boa Vista har vært en suksess fra Sverige og det er på tide at også nordmenn får muligheten til å oppleve øya og øygruppen, sier Petersson.

Star Tour vil ha flere typer hoteller på øya – alt fra barnevennlig Blue Village med Bamseklubb til hoteller for flere generasjoner og mindre økologiske hotell.

Flyvningene starter fra Oslo hver mandag fra 29. oktober 2012. Siste utreise er 11. mars 2013.

Boa Vista er Kapp Verde-gruppens tredje største øy og ligger 455 km vest for Afrikas fastland. Neste vinter kommer Star Tour til å være den eneste norske feriearrangøren som tilbyr charterreiser hit. Flyene går ukentlig med Star Tours eget flyselskap, TUIfly og flyturen tar i overkant av ni timer inkludert en tekninsk mellomlanding på Gran Canaria.

Bilder kan lastes ned her:

Stabekk 24. januar 2012

Kommunikasjonsdirektør Lena S. Petersson
lena.petersson@startour.no

Star Tour er en av Norges største reisearrangører og tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land. Vi var verdens første charterselskap som miljøsertifiserte flyselskapet vårt, TUIfly Nordic. Målet vårt er å ha Norges mest fornøyde feriegjester. Derfor jobber vi kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre. Siste nytt er ferie i luksusvilla, svømmeskole på alle Blue Village og 17 håndplukkede hoteller bare for voksne. Vi er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern. Det gir oss tilgang på reiseprodukter som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.