Egen TV til alle om bord

Når Star Tours eget flyselskap, TUIfly Nordic lanserer et nytt og ultramoderne underholdningssystem får alle passasjerer som flyr utenfor Europa egen TV-skjerm og mulighet til å velge blant filmer, TV-serier, spill og musikk.

- Nå kommer timene om bord til å gå som en lek. Alle passasjerer får en egen tv-skjerm i stolsetet foran seg, og her kan de velge mellom 24 filmer, 15 TV-serier, spill, musikk og annen underholdning, sier Halvor Seim, sjef for TUIfly Nordic i Norge fornøyd. Han forteller at Star Tour har investert rundt 70 millioner kroner i det nye systemet om bord i selskapets Boeing 767-maskiner. Det betyr at det også installeres nye skinnstoler om bord.
- Hver enkelt passasjer velger den underholdningen de ønsker. Du kan starte og stoppe filmen når du vil, og velger naturligvis også hvilket nordisk språk du vil ha, fortsetter Seim.

Fakta om det nye underholdningssystemet:
• 24 filmer - 12 på utreisen og 12 nye på hjemreisen.
• 15 ulike TV-serier i fem ulike kategorier; komedie, sport, dokumentarer mm.
• Seks forskjellige spill. To av dem kan spilles mot andre passasjerer om bord.
• 1500 sanger fra 100 CD-plater finnes allerede i systemet, sammen med radiokanaler og shopping.
• Star Tour viser dessuten over 30 inspirasjonsfilmer fra ulike reisemål.
• For barna finnes det separat underholdning med skreddersydde filmer, TV-serier og radiokanaler.
• Det finnes også et kart i systemet, slik at passasjerene alltid kan se hvor i verden flymaskinen befinner seg.

Prisen for å benytte seg av underholdningssystemet er 70 kroner hver vei, og gratis for den som velger Premium Class.

Ytterligere informasjon:

Stabekk 16. mars 2009