Eksotiske flykupp

Nå kan du fly til Maldivene og Den dominikanske republikk med Star Tour for under 4000 kroner. Sammenlignet med ruteflyselskapene sparer du både tid og penger. Bedre benplass er prikken over i-en.

- Akkurat nå er den eksotiske feriedrømmen på billigsalg. Å betale under 4000 kroner for en tur/retur reise til Maldivene er nesten latterlig, smiler informasjonssjef Lena Petersson i Star Tour. Forklaringen er enkel. Det norske markedet er i oppstarten av sin vintersesong, og etterspørselen etter reiser er lavere i starten enn senere i sesongen. Star Tour legger derfor ut et begrenset antall billige flybilletter til eksotiske vinterparadis.

- Her gjelder den gamle, gode regelen om først til mølla. Vinnerne er Kari og Ola som nyter godt av lave priser. Jeg tror aldri jeg har sett så lave prise til for eksempel Maldivene noen gang. Denne høsten skal det være billigst å kjøpe flybilletten hos Star Tour, fortsetter Petersson.

Halve prisen

Sammenlignet med ruteflyselskapene er det ofte mange tusenlapper å spare på å velge et charterfly når du skal ut og reise.

- Dessuten flyr vi stort sett direkte til reisemålet, mens ruteflyselskapene har mellomlandinger og flybytter. Det betyr at vi ofte kan gjøre unna flyturen både tre og fire ganger raskere enn ruteflyene. At vi i tillegg har ekstra god benplass på langdistanseflyene våre i vinter er et ekstra pluss, mener informasjonssjefen.

Prissammenligning, flybilletter*

(Reiselengde i parentes)

Oslo-Maldivene, 1. november, to uker

Star Tour 3995,- (10 timer 25 minutter)

Emirates 8950,- (28 timer 5 minutter) 124% dyrere

Oslo-Fort Lauderdale, 31. oktober, to uker

Star Tour 4295,- (10 timer 20 minutter)

Continental 5879,- (19 timer 19 minutter 36% dyrere

Oslo-Phuket, Thailand, 31. oktober, to uker

Star Tour 5495,- (11 timer 20 minutter)

Air France 8747,- (26 timer 15 minutter) 59% dyrere

Oslo-Isla Margarita, Venezuela, 30. oktober, to uker

Star Tour 4495,- (11 timer)

Air France 8435,- (21 timer 10 minutter) 87% dyrere

Oslo-Bahia de Samana, 26. oktober, to uker

Star Tour 3995,- (10 timer 40 minutter)

SAS/American Airlines 7839,- (48 timer 25 minutter) 96% dyrere

*Flyprisene er de rimeligste som ble funnet på www.kelkoo.no 24. september. Det finnes raskere flyreiser, men da koster billettene mer.

Bilder kan lastes ned her (trykk F5 for å oppdatere nettleseren din):

Stabekk, 25. september 2008

Informasjonssjef Lena Petersson, tlf 928 66 503