Ekstrafly til Bulgaria fra Star Tour

Lavprislandet Bulgaria gjør comeback sommeren 2009. Star Tour har solgt nær 100 prosent av alle sine reiser, og nå setter Norges ledende feriearrangør opp ekstrafly fra Oslo til Bulgaria i juli og august. Beregninger fra Star Tour viser at drøyt 25 000 nordmenn reiser på pakketur til Bulgaria i sommer.

- Dette er gode nyheter for alle som ønsker mest mulig for feriepengene. Vi har lenge spådd at Bulgaria kom til å bli en vinner i året hvor vi både har en svekket krone og tøffere økonomiske tider. Nå tyder den rekordstore etterspørselen på at vi får rett, sier salgsleder Gudveig Nyre hos Star Tour i Oslo. Så langt har selskapet solgt 97 prosent av sine Bulgariareiser, og Nyre regner med at ekstraflyet raskt vil fylles opp raskt. - Undersøkelser viser at pris er det viktigste kriteriet for nordmenn som planlegger ferie i år, og i Bulgaria får du mye igjen for feriepengene. I tillegg får du naturligvis også både sol, varme og gode hoteller, sier hun. Ekstraflyet vil gå ukentlig fra Oslo til Bulgaria i perioden 7. juli til 11. august. Fra-prisene starter på kr 3598 per person når to reiser sammen og inkluderer fly og hotell. Beregninger Star Tour har gjort viser at drøyt 25 000 nordmenn kommer til å reise på pakketur til Bulgaria til sommeren. Dette er viktigst når vi velger utenlandsferie (flere valg mulige): Pris på reisen 31 % Sol og varme 27 % Kombinere sol/varme og opplevelser 27 % Oppleve nye land og steder 25 % At reisemålet/landet er trygt 23 % Interessant lokalkultur og opplevelser 20 % Om undersøkelsen: Landsrepresentativ undersøkelse gjennomført av analyseselskapet YouGov for Star Tour i februar 2009. 1049 respondenter i alderen 16-64 år Star Tours fem på topp land sommeren 2009 1. Hellas 2. Tyrkia 3. Kypros 4. Spania 5. Bulgaria Bilder kan lastes ned her: http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=0000891 Stabekk 17. juni 2009 Kontaktinformasjon: Kommunikasjonsdirektør Lena Petersson, tlf 922 81 518 Kommunikasjonsrådgiver Elisabeth Larsen-Vonstett, tlf 928 66 503