Ekstrafly til Tyrkia og Kypros

Sommerens feriefavoritter er prisgunstige Tyrkia og populære Kypros, og nå setter Norges ledende feriearrangør Star Tour opp ekstrafly fra Oslo og Stavanger. 100 000 nordmenn reiser på pakketur til Tyrkia til sommeren. Det viser beregninger fra Star Tour.

Ekstraflyene til Tyrkia går fra Oslo og Stavanger, mens Kypros-flyet går fra Oslo.
- Dette er gode nyheter for alle som drømmer om Tyrkia i sommer! Vi har lenge spådd at det blir Tyrkia-sommer i år, og etterspørselen tyder på at vi får rett, sier salgssjef Kjersti Hagen Risberg i Star Tour. Så langt har selskapet solgt rundt halvparten av reisene til Dalaman, og til nykommeren Kusadasi er fire av ti turer solgt.
- Tyrkia er et av de mest prisgunstige reisemålene langs Middelhavet. Her får du mye for pengene og god standard på både mat, drikke og hotell. I Tyrkia har vi dessuten et godt utvalg av all inclusive-hoteller, og mange valutasikrer ferien sin ved å kjøpe full pakke til sommeren, fortsetter salgssjefen.

Seilerhotell og bilferie
Også i Stavanger jubles det over ekstraflyet.
- Det har vært stor etterspørsel etter reiser til Tyrkia den siste tiden, og i juni har vi solgt mer enn åtte av ti reiser, sier salgsleder Gry Wickholm hos Star Tour i Stavanger. Hun tror Tyrkia kommer til å bli et av sommerens mest populære reisemål for rogalendingene.
- De aller fleste vil finne noe de liker i Tyrkia. I tillegg til ordinære badeferier har vi blant annet tre TEMA-reiser, gületcruise fra både Kemer og Marmaris, firestjerners sportshotell i Foça og Datça for seilglade familier og Blue Drive-pakker der de eventyrlystne blant annet kan kjøre bil langs Egeerkysten til Istanbul, sier Wickholm.

Beregninger Star Tour har gjort viser at rundt 100 000 nordmenn kommer til å reise på pakketur til Tyrkia til sommeren.

Bilder kan lastes ned her:

Ekstrafly til sommeren:
Oslo – Antalya, 14/6 til 23/8 (søndager)
Oslo – Kypros, 12/6 til 14/8 (fredager)
Stavanger – Antalya, 1/7 til 12/8 (onsdager)

Stabekk 4. februar 2009

Kommunikasjonsdirektør Lena Petersson, tlf 922 81 518