Europas beste badevann finner du på Kypros

For syvende år på rad topper Kypros listen over europeiske reisemål hvor man kan kan nyte best badevann. Det konstaterer den årlige badevannrapporten fra European Environment Agency (EEA).

- Kypros er ett av favorittreisemålene til nordmenn i sommer. Med turkist og krysstallklart vann, solsikkert klima og gode hoteller er det ikke rart nordmenn har lagt sin elsk på øya. At Kypros nok en gang er kåret til det reisemålet i Europa med best badevann er nok en gladelig nyhet for alle nordmenn som ferierer der, sier informasjonsrådgiver Kirsti Irgens Ertsås i Star Tour.

Badevannsrapporten til EEA har tatt for seg målinger fra flere enn 22 000 steder i Europa, og det er altså Kypros som topper listen, etterfulgt av Kroatia, Malta og Hellas.

Kypros ligger på fjerdeplass på Star Tours liste over sommerens mest populære reisemål. Selv om nærmere ni av ti sommerreiser er solgt hos Star Tour, er det fremdeles mulighet for å sikre seg en uke eller to på Kypros i sommer.

Hele rapporten finner du her.

Bilder fra Kypros kan lastes ned her.

Fem på topp reisemål i sommer:
1. Antalya/Tyrkia
2. Kreta
3. Rhodos
4. Kypros
5. Mallorca

Stabekk 16 . juli 2012

Informasjonsrådgiver Kirsti Irgens Ertsås
kie@startour.no

Star Tour er en av Norges største reisearrangører og tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land. Vi var verdens første charterselskap som miljøsertifiserte flyselskapet vårt, TUIfly Nordic. Målet vårt er å ha Norges mest fornøyde feriegjester. Derfor jobber vi kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre. Siste nytt er ferie i luksusvilla, svømmeskole på alle Blue Village og 17 håndplukkede hoteller bare for voksne. Vi er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern. Det gir oss tilgang på reiseprodukter som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.