Fra Saigon til kanariluksus

Vietnam er neste vinters Star Tour-nyhet og selskapet forsetter den sterke satsningen på karibisk lavprisluksus til Bahia de Samaná. Norges ledende feriearrangør får enda flere hotell for par som reiser uten barn, og satser samtidig knallhardt med femstjerners luksus og landsbyhotell på Kanariøyene.

- For mange er ferie å være på hotell uten badeballer og barnegråt, og neste vinter har vi hele 18 hotell i Blue Couples-kategorien. Dette er hotell som er håndplukket for par som reiser uten barn, og over halvparten av dem er garantert barnefrie. I utvalget finner du alt fra små boutique-hotell til internasjonale kjeder. Stikkord for mange av hotellene er klubb- og loungefølelse, kombinert med spa og velvære, sier kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour. Feriearrangøren øker fra to til fem Blue Couples i Thailand, og har også hotell som er håndplukket for par på Lanzarote, Bahia de Samaná, Gran Canaria, Tenerife og Sharm el Sheikh. Totalt har selskapet nå 42 Blue Couples-hotell den kommende sommeren og neste vinter.

Eksotisk vinter
- Hele ni av våre 11 vinterland er eksotiske. I tillegg til Vietnam, Mexico og Den dominikanske republikk er Thailand, Maldivene, Kambodsja, Mauritius, Kapp Verde og Florida på plass, sier Petersson. Hun er veldig fornøyd med å ha Vietnam tilbake i programmet. Denne gangen som en kombinasjon mellom hektiske, historiske og fargerike Saigon og late, avslappende dager på den tropiske øya Phu Quoc.
- Øya ligger på grensen til Kambodsja og har det beste vinterklimaet i Vietnam. Phu Quoc ligger langt utenfor turistenes vanlige reiserute og er fremdeles ganske uberørt. Alle hotellene våre ligger direkte på stranden, naturen er vakker, maten nydelig og prisene lave.

Gran Canaria – en femstjerners øy
Ved siden av det eksotiske fortsetter Star Tour sin oppgradering av Kanariøyene, og spesielt Gran Canaria.
- Neste vinter flyr vi fra hele 13 flyplasser i Norge til Gran Canaria, og forsterker posisjonen vår på øya ytterligere med flere topphotell. Gran Canaria blir på mange måter vår femstjerners øy med hele åtte hotell i denne kategorien! I tillegg utvider vi med mange lekre hotell på både Lanzarote og Tenerife. Flere av dem finnes bare i Star Tours program, og så vidt jeg vet er vi de eneste som har hele fem kanariøyer i programmet.
I følge Petersson er det akkurat nå en tydelig trend at flere velger å reise kortere og holder seg mer i Europa.
- Det trygge og forutsigbare er etterspurt. Det forundrer meg ikke om Kanariøyene, i alle fall deler av dem, blir in-øyer de neste årene. Ikke minst kommer enkelte hotell til å bli store trekkplastre i årene som kommer, tror hun.

Fortsatt vekst til Thailand
I følge Petersson vil Thailand være det eksotiske reisemålet som vil holde seg best i popularitet.
- Thailand er vakkert med mange fine opplevelser både når det gjelder historie, natur og kultur. I tillegg kommer menneskene og kvaliteten på service og hotell. Ikke minst er det et bra prisnivå for mer nøkterne, norske lommebøker, mener hun. Selskapet utvider med blant annet flere Blue Couples-hotell, og har nå fem elegante hotell for par som reiser uten barn.
Star Tour er størst på Thailand i Norge med 23 reisemål og over 100 kombinasjonsmuligheter neste vinter. I tillegg kommer TEMAs reiser til Thailand.

Nytt Blue Village i Egypt
Egypt vil også neste vinter være et populært vinterreisemål, og Star Tour har reiser til både Hurghada og Sharm el Sheikh. Da åpner også selskapet sitt første Blue Village i Egypt, Blue Village Exotic Aquamarine i Hurghada.

Fra Karibia til Maldivene
Flere nye hoteller blir det også på Yucatan-halvøya i Mexico. Samtidig fortsetter satsningen på Bahia de Samaná på Den dominikanske republikk.
- Her finner du et karibisk paradis til lavpris. På vårt femstjerners Cayo Levantado kan du boltre deg med all inclusive i fantastiske omgivelser for bare en brøkdel av det du må ut med andre steder i verden. Samaná er et grønt og frodig område med mange spennende utfluktsmuligheter. For ikke å glemme de mange palmene, det turkise havet og de kritthvite strendene.
Star Tour satser også videre på reiser til Maldivene, Florida, Mauritius og Kapp Verde. Reisene hit går med rutefly neste vinter. I tillegg til kommer også TEMA sine reiser på de fleste av reisemålene.

Star Tours ferieland vinteren 2009/2010
Vietnam
Thailand
Bahia de Samaná (Den dominikanske republikk)
Kambodsja
Mexico
Florida
Mauritius
Kapp Verde
Maldivene
Spania – fem kanariøyer
Egypt

Neste vinters reiser legges ut for salg på startour.no i dag, torsdag 12. mars. Dette gjelder ikke turene til Kapp Verde, Mauritius og Maldivene. Disse blir først lagt ut for salg i slutten av april.

Den store vinterkatalogen kommer 30. april

Bilder kan lastes ned her:

Stabekk 12. mars 2009

Kommunikasjonsdirektør Lena Petersson, tlf 922 81 518