Fulle fly i høstferien

Høstferien banker på døren, og Star Tour melder om fulle fly sørover. Drøyt 30 000 nordmenn vil sette seg på et charterfly i høstferieukene viser beregninger fra landets største reisearrangør. For etternølerne er det lite å velge mellom. Men kan du reise fra Sverige eller være borte en ekstra uke, er mulighetene litt bedre. Mest populært er øyene Kreta, Mallorca og Kypros.

- Dette er som det bruker å være. I god tradisjon bestiller mange høstferien inntil et år i forveien, sier Lena Petersson, informasjonssjef i Star Tour. – Vi ser med glede at stadig flere skoler har fleksibel høstferie. Til syvende og sist blir dette til fordel for våre kunder. Mindre press vil gi jevnere etterspørsel, og med dette følger også lavere priser, avslutter Petersson. Fortsatt ledig med rutefly Hva med en espresso på Marcusplassen eller tyrefekting i Madrid om du ikke får plass til Middelhavet? Star Tours storbyavdeling melder om fortsatt ledige plasser til flere av Europas storbyer. Blant annet til Venezia, Madrid, Barcelona, Lisboa og Roma. De rimeligste hotellene er imidlertid fullbooket i høstferien i de fleste storbyene. Best pris og mulighet har de som reiser midt i uka, for eksempel fra tirsdag til fredag, melder arrangøren. Pris eks. storby: - Fra kroner 3500 for hotell (tre netter) og fly t/r til for eksempel Praha, London og Paris Hit er det fortsatt ledige ukesturer i høstferien (Star Tour): Fra Oslo 29/9 til Tyrkia, fra kr. 2225 30/9 til Tyrkia, fra kr. 5105 3/10 til Portugal, fra kr. 6645 3/10 til Sicilia, fra kr. 5695 Fra Bergen 4/10 til Tyrkia, fra kr. 3225 Fra Stavanger Fullt! Fra Trondheim Fullt! Fra Gøteborg 2/10 til Portugal, fra kr. 2115 10 på topp i høstferien – Star Tour 1. Kypros 2. Kreta 3. Mallorca 4. Gran C 5. Tyrkia 6. Rhodos 7. Lanzarote 8. Algarve, Portugal 9. Sicilia 10. Roma & italienske badebyer utenfor Stabekk, 26. september 2006 For ytterligere informasjon eller bilder kontakt: Lena Petersson Informasjonssjef 67 11 51 00 92 28 15 18