Fulle fly i høstferien - men fortsatt ledig fra Sverige!

Fulle fly i høstferien - men fortsatt ledig fra Sverige! Høstferien banker på døren, og Star Tour melder om fulle fly sydover. Drøyt 30 000 nordmenn vil sette seg på et charterfly sydover i høstferieukene viser beregninger fra landets ledende reisearrangør. For etternølerne er det lite å velge mellom. Men kan du reise fra Sverige eller være borte en ekstra uke er mulighetene straks bedre. Mest populært er Kreta, Mallorca og Tyrkia. - Dette er som det bruker å være. I god tradisjon bestiller mange høstferien inntil et år i forveien, sier Lena Petersson, informasjonssjef i Star Tour. - Vi ser med glede at stadig flere skoler har fleksibel høstferie. Til syvende og sist blir dette til fordel for våre kunder. Mindre press vil gi jevnere etterspørsel, og med dette følger også lavere priser, avslutter Petersson. Fulle fly setter fart i vintersalget - Mange ble sittende med skjegget i postkassen i sommer og kom seg ikke av gårde, sier Lena Petersson i Star Tour. - Dette har gitt boom i vintersalget, og allerede nå er for eksempel både jul- og vinterferien utsolgt til flere av våre reisemål. Som for eksempel til Thailand, avslutter Petersson. Fortsatt ledig med rutefly Hva med en cafe au lait på Montparnasse eller en tur på kanalene i tulipanens hjemland om du ikke får plass til varmere breddegrader? Prisma melder om fortsatt ledige plasser til flere av Europas storbyer. - Vi har fortsatt ledig til Paris, London, Amsterdam og Madrid. De mest populære byene som Lisboa, Barcelona og Praha er fullbooket i høstferieukene, sier Bengt Olsen, daglig leder i Prisma. - Best pris og mulighet har de som reiser midt i uka, for eksempel fra tirsdag til fredag, avslutter Olsen. Pris eks. storby: - Paris fra kroner 2350 per person for fly og to netter på hotell - Amsterdam fra kroner 2430 per person for fly og to netter på hotell - Madrid fra kroner 2660 per person for fly og to netter på hotell Hit er det fortsatt ledige ukesturer i høstferien - eks: Fra Oslo 26/9 til Nice 28/9 til Algarve Fra Trondheim 5/10 til Algarve Fra Gøteborg 26/9 til Rhodos 27/9 til Roma Priser fra 2995 for en uke per person. 10 på topp i høstferien - Star Tour 1. Kreta 2. Tyrkia 3. Mallorca 4. Kypros 5. Rhodos 6. Gran Canaria 7. Menorca 8. Nice, franske & italienske riviera 9. Roma & italienske badebyer utenfor 10. Algarve, Portugal 10 på topp til vinteren - Star Tour 1. Gran Canaria 2. Lanzarote 3. Tenerife 4. Egypt 5. Thailand 6. Kypros 7. Madeira 8. Mallorca 9. Brasil 10. Mexico Stabekk, 7. september 2004 For ytterligere informasjon eller bilder kontakt: Lena Petersson Informasjonssjef 67 11 51 00 92 28 15 18 ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no