Høstferien på billigsalg

Høstferien banker på døren, og Star Tour melder om stappfulle fly fra store deler av landet den første oktoberuken. Det finnes imidlertid ledige plasser fra byer som har høstferie en uke senere.

- Dersom du har mulighet til å reise fra Bergen og Stavanger kan du sikre deg et skikkelig høstferiekupp, sier Lena Petersson, kommunikasjonsdirektør i Star Tour, og legger til at det også finnes noen ledige seter fra Trondheim.
- Disse byene har ikke høstferie den første uken i oktober. Det betyr ledige seter og lavere priser, fortsetter Petersson. Hun anbefaler også alle etternølere å sjekke Star Tours søsterselskap Fritidsresor sine sider, www.fritidsresor.se som har mange flygninger fra Göteborg.

Høstferien blir ofte utsolgt mange måneder i forveien, og det samme har vært tilfelle i år. Totalt vil 35 000 nordmenn reise på en pakketur i årets høstferie.

Tre på topp i høstferien
1. Antalya, Tyrkia
2. Rhodos
3. Mallorca

Fra Bergen, pris per person, en uke
2/10 Kreta, fra kr 2798
2/10 Mallorca, fra 2998
3/10  Rhodos, fra 2998

Fra Stavanger, pris per person, en uke
2/10 Kreta, fra kr 3998
2/10 Tyrkia fra kr 3998
3/10 Rhodos, fra kr 3998

Fra Trondheim, pris per person, en uke
3/10 Rhodos, fra kr 4998

Stabekk 13. september 2010

Kommunikasjonsdirektør Lena Petersson, tlf 922 81 518

Star Tour er en av Norges største reisearrangører med en omsetning på 1,48 milliarder og 237.000 passasjerer i 2009. I følge en undersøkelse gjort for Aftenposten er Star Tour den reisearrangøren nordmenn flest foretrekker å reise med. Star Tour har som mål å være ledende innen miljø, og miljøsertifiserer derfor alle sine Blue Village i Europa. Selskapet er en del av TUI Nordic som tilbyr feriereiser i Norge, Sverige, Danmark og Finland. I gruppen inngår også flyselskapet TUIfly Nordic. TUI Nordic er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern. TUI Travel Plc har 30 millioner kunder årlig, 50 000 ansatte og tilbyr reiser til 25 land. TUI Travel fikk i 2009 World Travel Awards som verdens beste turoperatør.