Hotell med badeland og unike hoteller

Familiehotell med badeland, unike hoteller med sjarm og historie og miljøsertifisering av familiehotellene Blue Village. Det er noen av Star Tours sommernyheter fra Stavanger neste år.

- Neste sommer flyr vil til Mallorca, Kreta, Kypros, Rhodos og Tyrkia fra Sola i Stavanger, og det er mange nyheter på reisemålene, sier administrerende direktør Christian Lunde i Star Tour. På landsbasis er Tyrkia en av neste sommers store vinnere, og Lunde tror også mange rogalendinger også vil velge ikke-eurolandet Tyrkia neste sommer. - Selv om nordmenn generelt er mindre opptatt av pris enn tidligere, så er alle opptatt av å gjøre en god deal, mener han. Hotellet stadig viktigere Lunde ser en trend hvor nordmenn ønsker seg individuelle hotellopplevelser. - Reise har blitt like individuelt som kaffedrikking. Noen vil ha den svart mens andre foretrekker en dobbel latte med soyamelk. Det er slutt på den tiden da et hotell bare var et hotell. Nå vil nordmenn ha hotell som sine behov, de skal nesten være skreddersydd, forteller han. Neste sommer lanserer derfor selskapet et helt nytt konsept for familier med større barn, Splash, hotell med badeland. De som flyr fra Stavanger finner Splash-hotell på Rhodos og i Tyrkia. Håndplukkede hotellperler Star Tours hotelleksperter har også brukt sommeren til å lete frem 20 nye perler til selskapets Blue Unique-familie. - Dette er det nærmeste vi kommer skreddersøm, det er nesten Star Tours haute couture. Neste sommer øker vi antallet Blue Unique-hoteller med 125 prosent, smiler Lunde fornøyd, og legger til at dette er hoteller som får selv den mest kresne globetrotter til å klappe i hendene. - På Mallorca har vi, som eneste arrangør, fått rom på La Residencia. Her skal du ikke bli overrasket om du plutselig møter Mick Jagger eller Bruce Springsteen ved bassengkanten i løpet av uken, sier Lunde. Det finnes Blue Unique-hoteller på samtlige av reisemålene Star Tour flyr til fra Stavanger. Eventyrlig all inclusive-vekst All inclusive har opplevd en voldsom vekst det siste året. - Mye av veksten kom nok som en følge av finanskrisen. Vi ville ha kontroll på lommeboken når vi var på ferie. Samtidig er det også en trend i markedet. Mange har vært på cruise og fått smaken på tilsvarende type ferie på land, tror Lunde, som forteller om en vekst i salget av all inclusive på 175 % de siste tre årene. - 15 prosent av reisene som er solgt neste sommer er en all inclusive-reise, og det er nok mange barnefamilier blant disse gjestene. Totalt utgjør all inclusive 5-6 prosent av reisene våre. Tre på topp fra Stavanger 1. Kypros 2. Rhodos 3. Kreta Tre på topp landsbasis 1. Kreta 2. Kypros 3. Tyrkia Star Tour estimerer at rundt 650 000 vil reise på pakketur til sommeren, og at nærmere en million nordmenn vil reise i hele 2010. Neste sommer vil Star Tour ha avganger fra 12 flyplasser i Norge Bilder kan lastes ned her: http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=0001186 Stabekk 17. november 2009 Kontaktinformasjon: Informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett, tlf 928 66 503 Nyheter fra Stavanger Splash Hotell med badeland. Totalt har Star Tour syv hotell i Tyrkia, Tunisia, Rhodos og Korfu. Fra Stavanger kan du bestille følgende Splash-hotell: Rhodos - Blue Bay SSS+ Tyrkia – Club Ali Bey Belek SSSS+, Club Ali Bey Manavgat SSSS+, Blue Unique Totalt har Star Tour 22 hotell neste sommer. Vekst på 125 prosent fra inneværende vinter. Totalt 36 Blue Unique-hotell sommer og vinter. Fra Stavanger kan du bestille følgende Blue Unique-hotell: Rhodos - Hotell Avalon Boutique SSSS Kreta - Spilia Village SSSS, Mallorca - Hotell Es Reco de Randa SSS+, Hotell Finca S´Olivaret SSSS, Hotell La Residencia SSSSS, Hotell Son Boronat SSS, Casal Santa Eulàlia SSSS Tyrkia - Hotell Tuvana SSS+, Kypros - Forest Park Hotel SSS Cruise Nytt minicruise fra Kreta til greske og tyrkiske øyperler, samt stopp i storbyen Athen. Cruiset er en kombinasjonsreise hvor du er tre netter på hotell på Kreta og fire døgn til sjøs. Blue Village Star Tour har to nye familiehotell, Blue Village neste sommer. Ett i Bulgaria og ett på Kreta, Blue Village Atlantica Creta Paradise. Fra Stavanger kan du bestille følgende Blue Village-hotell: Rhodos – Blue Village Aegean Park Kreta – Blue Village Atlantica Caldera Crete Paradise SSSS+, Blue Village Atlantica Caldera Beach SSSS Tyrkia – Pascha Bay Totalt har Star Tour 11 Blue Village neste sommer Grønn suksess - miljøhotellet Blue Village Aegean Park på Rhodos, 35 prosent av sommerens reiser er allerede utsolgt. Til sammenligning ligger det neste populære Blue Village på ca 20 prosent. Miljø – neste sommer er samtlige Blue Village i Europa miljøsertifisert etter ISO-standard Reisetrender • Vi holder oss i Europa og reiser til Middelhavet, men vil søke oss mer til de østlige reisemålene – i Tyrkia og Bulgaria fortsetter veksten, det samme gjelder Tunisia • Ikke-euroland er ettertraktet – Tyrkia, Bulgaria, Tunisia • Vi vil ha full pakke med all inclusive. Dette er en trend i sterk vekst. 15 prosent av alle som skal reise med Star Tour neste sommer har bestilt all inclusive. De siste tre årene har all inclusive vokst med 179 %! • Vi bestiller stadig mer på nettet. Nå er ca 65 prosent av alle bestillinger gjort på nettet. Det er 15 prosent flere enn i 2008.