Høytrykk for feriesalg

Vårkalde nordmenn lengter etter sol og sommer. I ukene etter påske har Star Tour mer enn doblet salget av både sommer- og vinterreiser sammenlignet med fjoråret. Mer enn seks av ti sommerreiser er allerede solgt.

- Etter påske har det vært både kaldt og fuktig mange steder i landet. Nå begynner nok mange bokstavelig talt å få kalde føtter i forhold til årets sommerferie. Vi har hatt stor pågang både på nett, telefon og mail de siste ukene, sier kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour.

Det er Tyrkia, Hellas og Kypros som har størst etterspørsel om dagen. Færrest ledige plasser er det igjen til Egypt, sommerens nyhet Menorca og Korfu. Star Tours egne konsepthoteller som Blue Village, Blue Couples og Splash står for mer enn halvparten av salget de siste ukene.

Bilder kan lastes ned her

Stabekk 25. april 2012

Informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett
Tlf: 928 66 503
elv@startour.no

Star Tour er en av Norges største reisearrangører og tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land. Vi var verdens første charterselskap som miljøsertifiserte flyselskapet vårt, TUIfly Nordic. Målet vårt er å ha Norges mest fornøyde feriegjester. Derfor jobber vi kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre. Siste nytt er ferie i luksusvilla, svømmeskole på alle Blue Village og 17 håndplukkede hoteller bare for voksne. Vi er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern. Det gir oss tilgang på reiseprodukter som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.