Høytrykk i reisebransjen.

Høytrykk i reisebransjen. Lavtrykk og rekordkald sommer i sør gir høytrykk hos Star Tour. Landets ledende feriearrangør melder om en økning i salget de siste to ukene på over 50 prosent sammenlignet med tilsvarende periode i fjor. Hvert minutt siste uke solgte arrangøren reiser til sol og varme for 3 500 kroner. - For hver millimeter regn som faller øker trykket på telefonene. Satt på spissen er rundt 10 prosent av oss værsyke, og flykter sydover når regnet kommer forteller Jørn Kristiansen, daglig leder i Star Tour. - Ukes turer sydover i juli er så og si utsolgt, og best sjanse har de som skal av gårde i to uker, avslutter en fornøyd Star Tour sjef som selv har sikret seg en uke med sol og varme til Mallorca i juli. Spar penger - reis i august. Stalltipset fra Star Tour er å vente til august. Da er det langt mer å velge mellom, og prisene synker. Tradisjonelt er juli måneden med mest trykk, og venter man til august kan man blant annet fly til Roma eller Nice for 995 kroner tur retur. For en drøy tusenlapp får man hotell i tillegg, og det kan ofte lønne seg i måneden som er syd europeernes fellesferie. 10 på topp sommeren 2004 1) Kreta 2) Kypros 3) Tyrkia 4) Mallorca 5) Rhodos 6) Portugal 7) Gran Canaria 8) Bulgaria 9) Roma 10) Lanzarote Stabekk, 14. juli 2004 For ytterligere informasjon og bilder kontakt: Jørn Kristiansen Daglig leder Mobil 95 06 00 36 Tel. 67 11 51 00 Lena Petersson Info. sjef Mobil 92 28 15 18 Tel. 67 11 52 05 Star Tour er Norges største reisearrangør med en omsetning på 1,5 milliarder og 300.000 passsjerer i 2003. Star Tour inngår i Fritidsresegruppen som tilbyr charterreiser i Norge, Sverige, Danmark og Finland. I gruppen inngår også Prisma og charterflyselskapet Britannia Nordic. Fritidsresegruppen inngår i TUI Nordic AG (Tourism Union International), Europas ledende reiselivskonsern. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/14/20040714BIT20140/bild.html Bilde