Ingen drivstofftillegg hos Star Tour

Oljeprisene stiger og flere flyselskap øker drivstoffavgiften. Star Tour går i motsatt retning og lover at kundene ikke skal svi for de høye oljeprisene, verken til sommeren eller neste vinter.

- Vi har ferdigforhandlet hele flyprogrammet vårt for lenge siden. Det ble gjort på et tidspunkt hvor oljeprisen var lavere enn nå. Dessuten er det et viktig signal å gi kundene våre at når du kjøper en pakketur kommer det ikke plutselig en ekstra regning dumpende. Det er en del av den trygghet vi mener det bør være når du kjøper en pakkereise hos oss, sier administrerende direktør i Star Tour, Christian Lunde.

Salget av reiser har gått unna de siste ukene. I forrige uke solgte feriearrangøren 19 prosent flere sommerreiser enn på samme tid i fjor.

Stabekk 22. januar 2011

Informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett
Tlf: 928 66 503
elv@startour.no

Star Tour er en av Norges største reisearrangører med en omsetning på 1,56 milliarder og 247.000 passasjerer i 2010. Star Tour har som mål å være ledende innen miljø, og har blant annet miljøsertifisert alle sine Blue Village i Europa. Selskapet er en del av TUI Nordic som tilbyr feriereiser i Norge, Sverige, Danmark og Finland. I gruppen inngår også flyselskapet TUIfly Nordic. TUI Nordic er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern. TUI Travel Plc har 30 millioner kunder årlig, 50 000 ansatte og tilbyr reiser til 25 land. TUI Travel fikk i 2009 World Travel Awards som verdens beste turoperatør.