Julegaven til den som har alt

Stadig flere foretrekker å gi bort opplevelser framfor materielle gaver, og denne julen vil rundt 7000 nordmenn finne en reise eller et reisegavekort fra Star Tour under juletreet.

Adventstiden og julegaveshoppingen intensiveres over hele landet den siste uken før jul. Ektemenn, koner, søstre, brødre, besteforeldre og barn klør seg i hodet og er ute etter gode gaveideer. Og stadig flere er på jakt etter gaver i form av opplevelser.
- Mange kjenner seg vel igjen i at det kan være en utfordring å handle julegaver til venner og familie som har ”alt”. En økende trend er å gi bort en opplevelse, enten i form av en reise, en massasjebehandling eller kanskje et fotokurs, sier informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett i Star Tour.

I følge Larsen-Vonstett er det stadig flere som ønsker å gi bort en reise eller et reisegavekort i julegave. Perioden før jul er høysesong for salg av reisegavekort hos Star Tour, og det er besteforeldre-generasjonen som er i flertall når det gjelder å gi bort reisegaver til jul.
- I år regner vi med å selge rundt 7000 gavekort og reiser i perioden før jul. I en travel hverdag synes mange det er fint å reise bort og oppleve noe nytt sammen. Ofte er det besteforeldre som ønsker å ha med storfamilien på tur – og da er julen en fin anledning til å overrekke overraskelse. Denne generasjonen har god råd og stor reiselyst og det er ikke uvanlig at besteforeldrene bruker 100 000 kroner for å ta med barn og barnebarn på felles ferie, sier informasjonssjefen.

Det er selvfølgelig også mulig å gi bort et gavekort på en langt lavere sum, for eksempel som et tilskudd til reisekassa til noen som allerede har bestemt seg for å reise på tur.
- Vi ser også at mange par velger å gi hverandre ferier i gave. Å bytte ut snø og slaps med en uke eller to under palmene kan være en god måte å pleie romantikken på, sier Larsen-Vonstett

Bilder kan lastes ned her

Stabekk 17. desember 2012

Tlf: 928 66 503

Star Tour er en av Norges største reisearrangører og tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land. Vi var verdens første charterselskap som miljøsertifiserte flyselskapet vårt, TUIfly Nordic. Målet vårt er å ha Norges mest fornøyde feriegjester. Derfor jobber vi kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre. Vi er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern. Det gir oss tilgang på reiseprodukter som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.