Kabinstreik i TUIfly Nordic

På grunn av streiken blant de kabinansatte er TUIfly Nordic sine flygninger fra Gardermoen innstilt inntil videre. Star Tour har funnet en løsning for reisende som skal til Kreta i kveld og til Mallorca i morgen tidlig, og jobber nå med å sikre ferien til kunder som skal av gårde de neste dagene.

- Målet vårt er at kundene våre skal bli minst mulig skadelidende, og få den ferien de har bestilt og gledet seg til. Vi har gode rutiner i å håndtere denne type situasjoner, og vi har ennå til gode å oppleve at kundene ikke kommer seg av gårde på ferie, sier daglig leder i Star Tour, Jørn Kristiansen.

Så lang har selskapet klart å skaffe ny besetning til Kreta-flyet som tar av som planlagt fra Gardermoen kl 19:05 i kveld. Det er også klart at det blir satt inn et erstatningsfly på avgangen fra Gardermoen til Mallorca fredag morgen. Flyet hadde opprinnelig avreisetidspunkt kl 06:30. Den nye avgangstiden blir kl 11:30.

- Når det gjelder andre flygninger ber vi alle reisende om å holde seg til de fastsatte avgangstidene, og å sjekke nettsidene våre www.startour.no for oppdatert informasjon. Dersom det blir endringer i reisetidspunktet tar vi kontakt med samtlige kunder, fortsetter Kristiansen.

FAKTA:
TUIfly Nordic er ett av 12 flyselskap som flyr for Star Tour i sommerhalvåret.
Deres flygninger utgjør 33 % av Star Tours trafikk.

Stabekk, 5. juni 2008

TUIfly Nordic (svarer på spørsmål om forhandlingene, flykonsekvenser, utvikling):
Informasjonsansvarlig Jim Hofverberg, +46 739 888 479
Star Tour (svarer på spørsmål vedrørende de reisende):
Informasjonsrådgiver Elisabeth Larsen-Vonstett, tlf 928 66 503